پشتیبانی جدیدترین پردازنده مدیاتک از تلفن های هوشمند میان‌رده

رسانه کلیک - اگر از تلفن‌های میان‌رده متناسب با بودجه خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که پردازنده‌های این تلفن‌های هوشمند، در طول این سال‌ها تغییرات بسیار گسترده‌ای کرده‌اند.

پشتیبانی جدیدترین پردازنده مدیاتک از تلفن های هوشمند میان‌رده

شرکت مدیاتک، در طول این سال‌ها، صدها میلیون پردازنده، امواج رادیویی و مودم‌ به شرکت‌های مختلف فروخته است. این شرکت در سال گذشته، دو پردازنده Helio P۲۳ و Helio P۳۰ را تولید کرد.

این دو پردازنده که با نام SoCs شناخته می‌شود، از تلفن‌های هوشمند دو سیم کارته، دوربین دوگانه و امواج رادیویی ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید علاوه بر موارد یاد شده، مشخصات سخت‌افزاری این دو پردازنده نیز در نوع خوب بسیار جالب است. این مشخصات شامل پردازشگر گرافیکی Arm با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز و هسته پردازشی Cortex-A53 می‌شود که به تکنولوژی CorePilot شرکت مدیاتک نیز مجهز است.

تکنولوژی CorePilot 4.0، جدیدترین نسل پردازنده‌های این شرکت است که میزان حرارت پردازنده را کنترل می‌کند. دو پردازنده P۲۳ و P۳۰ کیفیت تصاویر دوربین‌ها را تا ۱۶ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند، ناهنجاری‌های کروماتیک را کاهش می‌دهد و همچنین نویز و لرزش تصاویر را از بین می‌برند.

علاوه بر توانایی این پردازنده‌ها در پشتیبانی از دوربین‌های تلفن همراه، واحد کنترل اختصاصی دوربین CCU، سرعت همگرایی خودکار آن را بالا می‌برد و همچنین واحد پردازش دید VPU، زمان بارگذاری GPU و CPU دستگاه را کاهش می‌دهد.

P۲۳ و P۳۰ با مودم‌های بی‌سیم نیز به خوبی کار می‌کند. این پردازنده از جدیدترین نسل مودم‌های WorldMode نیز پشتیبانی می‌کنند که سرعت دانلود را تا ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود را تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه ارتقا می‌دهد.

به گفته یکی از مقامات ارشد این شرکت: «ساخت تلفن‌های هوشمند میان‌رده یعنی ساخت وسایل مقرون‌به‌صرفه و مورد نیاز اکثریت مردم که به آخرین تکنولوژی‌های روز نیز مجهز باشد. در حال حاضر که سرعت ساخت موبایل‌های میان‌رده رو به افزایش است، پایداری در بازار بسیار ضروری است. با این دو پردازنده، شرکت‌های سازنده این موبایل‌ها به راحتی می‌توانند جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند».

P۲۳ و P۳۰ اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند. عرضه جهانی P۳۰ در چهارماهه سوم سال ۲۰۱۷ و از کشور چین آغاز می‌شود.

ارسال نظر