شرکت مدیاتک در حال توسعه شبکه 6G در فنلاند است

رسانه کلیک - شرت مدیاتک در کنار افزایش تولید تراشه‌های 5G خود، فعالیت‌های خود برای توسعه شبکه 6G را در مرکز توسعه و تحقیقات شرکت نوکیا در فنلاند آغاز کرده است. 

شرکت مدیاتک در حال توسعه شبکه 6G در فنلاند است

شرکت مدیاتک اخیرا گزارش عملکرد خود در نیمه اول سال ۲۰۲۰ و فصل دوم امسال را منتشر کرده است. این شرکت میزان تولید تراشه‌های 5G خود را افزایش داده است؛ اما ظاهرا بدون سروصدا روی توسعه 6G نیز کار کرده است.

این تولیدکننده مشهور تراشه در دنیا، فعالیت خود برای توسعه 6G را در مرکز تحقیقات و توسعه شرکت نوکیا در فنلاند آغاز کرده است. شرکت فنلاندی نوکیا نیز در زمینه ارتباطات و شبکه در تمام دنیا مشهور است و دولت فنلاند و دانشگاه‌های این شرکت نیز از قبل تحقیقات خود در زمینه شبکه 6G را آغاز کرده بودند و قصد داشتند این تکنولوژی را تا سال ۲۰۳۰ تجاری‌سازی کنند.

لازم به ذکر است که شبکه 6G هنوز در مراحل ابتدایی پیدایش است و هنوز هیچ شاخص فنی مشخصی وجود ندارد. از این رو در چند سال آینده شاهد تحولات جدید و قابل‌توجهی خواهیم بود و به احتمال زیاد توانایی‌های فنی نیز آشکار خواهند شد.

پیش از این شرکت سامسونگ مقاله‌ای در زمینه 6G منتشر کرده بود که تمام پارامترهایی که نسل آینده شبکه با آن مواجه خواهد بود را به تفصیل شرح داده بود؛ برای مثال سرعت این فناوری حداکثر 1000Gbps با تاخیر کمتر از 0.1ms خواهد بود و سرعت کلی ۵۰ درصد سریعتر از فناوری 5G خواهد بود.

ارسال نظر