مدیاتک سنسور بهداشت و سلامت MT2511 را معرفی کرد

 پیشرفت روز افزون فناوری های هوشمند پوشیدنی بر هیچ کس پوشیده نیست؛ دستگاه هایی مانند مچ بند های ردیابی، ساعت ها، تی شرت ها و همچنین عینک های هوشمند. در این راستا شرکت ها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

مدیاتک سنسور بهداشت و سلامت MT2511 را معرفی کرد

به گزارش کلیک، این تکنولوژی به طور گسترده ای در مراحل ابتدایی است. بازار این فناوری برای رشد انفجاری آماده است، اما چند مانع در این مسیر وجود دارد.

یکی از موانع این است که مردم چگونه خود را برای استفاده از چنین فناوری های هوشمندی در زندگی روزمره وفق می دهند. مچ بند های هوشمند ظریف هستند و در بسیاری از موارد تاثیر گذار نبوده اند، در حالی که ساعت های هوشمند نیز این چنین هستند. ما شاهد بوده ایم که افراد با استفاده از عینک های گوگل گلس در انظار عمومی مورد آزار قرار گرفته اند. با این حال، به دور از عوامل انسانی این فناوری، راه های دیگری وجود دارد که فناوری های پوشیدنی هوشمند هنوز هم در حال توسعه اند و یکی از این موارد مربوط به سخت افزار است. به عنوان مثال ساعت های مچی و عینک های گوگل اندروید، این ها اساسا چیپ ست های موجود را به کار می گیرند.

الزامات فناوری های پوشیدنی با گوشی و تبلت های هوشمند متفاوت است؛ برای مثال، چیپ ست ها، هنوز هم باید سطح معینی از عملکرد را ارائه دهند، ولی اکثرا با نیرو و تولید گرمای کمتر کار می کنند. این چیپ ست ها همچنین برای استفاده با تعدادی از سنسورهای مختلف طراحی شده اند، از جمله نمایش ضربان قلب. بازار سنسورهای تخصصی هنوز هم بازاری نسبتا کسادی دارد، اما تعدادی از تولید کنندگان و طراحان چیپ ست ها به آن علاقه مند هستند.

تولید کنندگان چیپ ست برای توسعه فناوری های جدید در تلاش هستند، به ویژه توسعه بازار پوشیدنی ها، که ما را با آخرین خبرهای مدیاتک آگاه می سازد. آنها سنسور بیو مدیاتک MT 2511 را تولید کرده اند که برای کار با سنسور تخصصی موجود مدیاتک و سنسورهای اینترنت اشیا طراحی شده است. MT2511 به عنوان بیو سنسورهای مجموعه اطلاعات سلامت پزشکی با پردازنده ای کوچک تعریف شده است. این تراشه به خوبی با MT2502 مدیاتک، MT2523 و MT2601 چیپ ست های تخصصی پوشیدنی اندروید کار می کند و می تواند با یا بدون صفحه نمایش لمسی در صورت لزوم کار کند. MT2511 برای تخمین فاصله بین تپش های قلب برای سیگنال های فوتوپلتیسموگرافی (PPG) همراه با 4 کیلوبایت نیرو کم RAM استاتیک (SRAM) ساخته شده است که می تواند تراشه کنترلر متصل را بسته به شرایطی که در آن استفاده می شود به مدت 4 دقیقه در حالت آماده بکار نگه دارد. همچنین می تواند از سنسور الکتروکاردیوگرافی (ECG) تغذیه شود و گزینه های بیو سیگنال شامل نوار الکترومیوگرافی (EMG)، نوار مغزی (EEG) و پالس اکسیمتری (SPO2) است.

این امر پروژه مشترک چهار ساله بین مدیا تک و دانشگاه بیمارستان ملی تایوان را دنبال می کند و از نظر پزشکی برای سنسورهای مراقبت های بهداشتی قوی تایید شده است. این واحد خود از لحاظ فیزیکی کوچک است، به اندازه 3 میلی متر در 3.4 میلی متر، و مصرف نیرو فوق العاده کمی دارد. معاون رئیس و مدیر کل واحد کسب و کار اینترنت اشیا شرکت مدیاتک، جی سی هسو، در مورد MT2511 جدید گفت: این برای انواع دستگاه ها از جمله دستگاه های تناسب اندام، ساعت های هوشمند و مچ بندهای ورزشی ایده آل است. MT2511 نیز برای نسل بعدی دستگاه های بهداشت و سلامت مانند پچ پزشکی و لباس های هوشمند برای بخش مراقبت از سالمندان مناسب است. بازار تلفن های همراه مجهز به مراقبت های بهداشتی یکی از بخش های فناوری است که به سرعت در حال گسترش می باشد. ما بسیار خوشنودیم که با ارائه اولین پردازنده بیو سنسوری به این روند غیر قابل توقف کمک کردیم.

با توجه به همکاری بین مدیاتک و دانشگاه بیمارستان ملی تایوان، MT2511 ممکن است برای گستره ای از دستگاه ها اتخاذ شود. مدیاتک قصد دارد MT2511 را در نیمه دوم سال 2016 وارد عرصه تولید کند و در نشست MWC به نمایش بگذارد.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر