رونمایی مدیاتک از دو تراشه‌ جدید در CES 2016

کمپانی شناخته شده مدیاتک امروز و درست پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES 2016 رسما از دو سیستم روی چیپ (SoC) جدید خود رونمایی کرد.

رونمایی مدیاتک از دو تراشه‌ جدید در CES 2016

به گزارش کلیک، یکی از این دو سیستم روی چیپ، تراشه‌ MT2523 نام دارد که به منظور استفاده در ساعت‌های هوشمند و دستبندهای ردیاب سلامت جسمانی یا اصطلاحا فیتنس طراحی شده است. این تراشه از یک هسته‌ پردازشگر مرکزی Cortex M4 بهره می‌برد و از قابلیت اتصال بلوتوث دو کاناله، GPS پشتیبانی به عمل می‌آورد. این تراشه به شیوه‌ فوق‌العاده دقیقی طراحی شده و بازده آن نسبت به سایر تراشه‌های متمرکز بر گجت‌های هوشمند کنونی موجود در بازار بسیار بیشتر است. علاوه بر این، اندازه و سایز این سیستم روی چیپ هم به شکل جالب توجه‌ای کاهش یافته و ضخامت آن نیز نسبت به سایر تراشه‌های این سبکی موجود در بازار کمتر است. بنابراین بدون تردید در آینده‌ نردیک شاهد به کارگیری هرچه بیشتر این سیستم روی چیپ در گجت‌های پوشیدنی خواهیم بود.

اما سیستم روی چیپ دومی که مدیاتک از آن رونمایی کرده، MT7697 نام دارد. این تراشه به طور اختصاصی به منظور استفاده در دستگاه‌های هوشمند خانگی و توسعه‌ تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت اشیاء ساخته شده است. مصرف انرژی این تراشه هم به شکل ویژه‌ای بهینه‌سازی شده و نهایتا بازده عملکردی آن افزایش یافته است. مدیاتک همچنین نسخه‌ای مجزا از همین تراشه را با نام MT6797D معرفی کرده که قابلیت اتصال وای‌فای دو کاناله و پشتیبانی از شبکه‌های اتصالی 2.4 و 5 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. کمپانی مدیاتک ضمن رونمایی از این دو تراشه یا بهتر بگوییم سه تراشه، اعلام کرده که عرضه‌ سیستم روی چیپ MT6797 این شرکت در شش ماه نخست سال 2016 آغاز می‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر