گوشی هوشمند میزو پرو 6 به تراشه‌ی اگزینوس 8870 سامسونگ مجهز می‌شود

بسیاری از افراد و کارشناسان عقیده دارند که سیستم روی چیپ (SoC) اگزینوس 7420 سامسونگ که طی فرآیند تولید یا اصطلاحا لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شد، برترین و قدرتمندترین تراشه‌ی موبایلی سال 2015 بوده است. از این روی کمپانی میزو در گوشی جدید خود از این چیپ استفاده کرده است.  این تراشه از ساختار 64 بیتی و پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد و در واقع اولین سیستم روی چیپی بود که طی لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شد. در سمت مقابل کمپانی کوالکام با عرضه‌ی سیستم روی چیپ اسنپدراگون 810 نتوانست چندان موفق ظاهر شود، چرا که این تراشه با مشکل تولید حرارت بیش از اندازه مواجه بود. تراشه‌ی اگزینوس 7420 سامسونگ هم اکنون در پنج گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. چهار مورد از این گوشی‌ها مصحولات خود کمپانی سامسونگ هستند و یک مورد از آن‌ها محصولی از شرکت میزو یعنی گوشی هوشمند میزو پرو 5 است. گوشی هوشمند میزو پرو 5 هم اکنون پرچمدار محصولات این شرکت چینی به شمار می‌رود.

گوشی هوشمند میزو پرو 6 به تراشه‌ی اگزینوس 8870 سامسونگ مجهز می‌شود

این تراشه از ساختار 64 بیتی و پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد و در واقع اولین سیستم روی چیپی بود که طی لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شد. در سمت مقابل کمپانی کوالکام با عرضه‌ی سیستم روی چیپ اسنپدراگون 810 نتوانست چندان موفق ظاهر شود، چرا که این تراشه با مشکل تولید حرارت بیش از اندازه مواجه بود. تراشه‌ی اگزینوس 7420 سامسونگ هم اکنون در پنج گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. چهار مورد از این گوشی‌ها مصحولات خود کمپانی سامسونگ هستند و یک مورد از آن‌ها محصولی از شرکت میزو یعنی گوشی هوشمند میزو پرو 5 است. گوشی هوشمند میزو پرو 5 هم اکنون پرچمدار محصولات این شرکت چینی به شمار می‌رود.

حال که در حال آغاز سال 2016 میلادی هستیم، سامسونگ از پرچمدار جدید سری تراشه‌ی اگزینوس خود رونمایی خواهد کرد. سیستم روی چیپ جدید سامسونگ اگزینوس 8890 نام دارد که قرار شده نسخه‌ای از پرچمداران جدید سامسونگ یعنی گوشی‌های هوشمندی همچون گلکسی اس 7، گلکسی اس 7 اج و احتمالا برخی دیگر از این سری محصولات به این تراشه‌ی قدرتمند مجهز شوند. حال به نظر می‌رسد که شرکت چینی میزو رسما اعلام کرده که تمایل به استفاده از سیستم روی چیپ قدرتمند سامسونگ در پرچمدار بعدی خود دارد. در همین راستا چندی پیش اخباری منتشر شد که حاکی از برنامه‌ریزی سامسونگ به منظور طراحی و تولید نسخه‌ای مجزا از تراشه‌ی اگزینوس 8890 با نام اختصاصی اگزینوس 8870 بود که گویا نسبت به نسخه‎ی اصلی این محصول اندکی ضعیف‌تر بوده و با هدف فروش به سایر کمپانی‌ها و مشتریان سامسونگ تولید می‌شود.

71-1

بنا به گزارشات ارائه شده، ظاهرا سیستم روی چیپ اگزینوس 8870 سامسونگ از نظر طراحی و ساختار کاملا مشابه با تراشه‌ی اگزینوس 8890 خواهد بود، اما فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن تا حد ناچیزی کمتر از فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر تراشه‌ی اگزینوس 8890 است. این تراشه که به طور اختصاصی برای مشتریان ویژه‌ی سامسونگ طراحی و تولید می‌شود، احتمالا در پرچمدار بعدی شرکت میزو یعنی گوشی هوشمند میزو پرو 6 مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته هنوز زمان زیادی تا رونمایی رسمی از گوشی هوشمند میزو پرو 6 باقی مانده و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این محصول طی سه ماه چهارم سال 2016 میلادی معرفی می‌شود! با این وجود ظاهرا میزو علاقه‌ی بسیار زیادی نسبت به استفاده از سیستم روی چیپ‌های سری اگزینوس سامسونگ در گوشی‌های هوشمند خود دارد. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی گوشی هوشمند میزو پرو 6 ارائه نشده، اما شاید اگر نگاهی به مشخصات فنی گوشی هوشمند میزو پرو 5 بیاندازیم تا حدی بتوانیم خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی گوشی هوشمند میز پرو 6 را حدس بزنیم.

گوشی هوشمند میزو پرو 5 که پرچمدار کنونی این شرکت چینی محسوب می‌شود از صفحه نمایشی 5.7 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسلی و از نوع AMOLED بهره می‌برد. سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در این محصول تراشه‌ی اگزینوس 7420 سامسونگ است و از نظر ظرفیا رم، این گوشی در دو نسخه‌ی 3 و 4 گیگابایتی عرضه می‌شود. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول هم اندروید 5.1 آب نبات چوبی است. بنابراین شاهد در گوشی میزو پرو 6 شاهد استفاده از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسلی باشیم و رم این محصول هم 4 گیگابایتی در نظر گرفته شود. به طور کلی کمپانی چینی میزو در سال 2015 پیشرفت شایان ملاحظه‌ای داشته است. این شرکت در سال گذشته توانسته چیزی در حدود 20 میلیون نسخه گوشی هوشمند برند خود را به فروش برساند. این موضوع در حالی بود که آمار فروش سال 2014 این شرکت تنها برابر با 4.4 میلیون نسخه گوشی بوده است. نظر شما در این رابطه چگونه است؟ آیا استفاده از تراشه‌های سری اگزینوس سامسونگ در محصولات میزو می‌تواند عاملی تاثیرگذار در افزایش فروش محصولات این شرکت محسوب شود؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر