Mercalli جادوگری که لرزش تصاویر را می‌گیرد!

حتما برای شما هم پیش آمده که زمان ضبط تصاویر با دوربین، دستتان تکان خورده و فیلم‌هایتان دچار لرزش‌های خفیف یا شدید شود. راه حل این موضوع جادوی Mercalli است.

Mercalli جادوگری که لرزش تصاویر را می‌گیرد!

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که گاه و بی گاه تصویربرداری می‌کنید و ابزارهای تخصصی برای این کار را ندارید، حتما به لرزش‌های ایجاد شده در هنگام تصویربرداری دقت کرده و تلاش خود را برای حل این مشکل نموده‌اید. از پلاگین‌های پیش فرض افتر افکت و پیریمیر گرفته تا نرم افزارهایی همچون iStab که هریک ضعف و مشکلات مخصوص به خود را دارد. اما محصول پیش رو از نگاه ویژه‌ای به مقوله Image stabilization دارد و در این امر نیز موفق بوده است.

Mercalli محصولی از شرکت قدیمی proDAD است و به جرات می‌توان مرکالی را حرفه‌ای‌ترین، بهترین و قوی‌ترین نرم افزار لرزشگیری تصاویر ویدئویی معرفی کرد. این نرم افزار با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود اما نسخه چهارم که جدید‌ترین نسخه ارائه شده توسط شرکت سازنده است 299 دلار قیمت دارد و پیشرفته‌ترین محصول این شرکت به شمار می‌رود.

شما معمولا برای مواردی همچون ارتعاش، انقباض، فشردگی تصویر، تکان تکان و تلو تلو به لرزشگیری نیاز دارید و مرکالی راه حلی برای تمام این موارد دارد.

این نسخه از نرم افزار که با نام proDAD Mercalli 4Sal+ نیز شناخته می‌شود توانایی از بین بردن شدید‌ترین لرزش‌های ویدئوها را داراست و مشکلاتی از قبیل Rolling Shutter را نیز برطرف می‌نماید. از دیگر ویژگی‌های این محصول قابلیت برطرف‌سازی مشکلات احتمالی مربوط به دوربین‌های DSLR است. زمانی که شما از DSLRها استفاده می‌کنید مشکلاتی همچون ژله‌ای شدن تصاویر یا ناپایداری تصویر برای فیلم‌های ضبط شده شما ایجاد می‌شود که از مشکلات رایج سنسورهای CMOS است. تفاوت اصلی مرکالی با سایر نرم افزارهای استابیلازر در این است که مشکلاتی همچون شکسستگی تصویر در CMOS را نیز برطرف می‌کند که پلاگین‌های دیگر از انجام آن سرباز می‌زنند. در واقع مرکالی ابتدا Video Distortions را برطرف نموده، سپس به شروع به رفع لرزش‌های موجود می‌نماید و این امتیاز این نرم افزار قدرت‌مند است.

مجموعه پیش رو، ابزارهای تخصصی برای لرزشگیری در خود جای داده و هم بصورت مستقل (Standalone) و هم به شکل پلاگین برروی نرم افزارهای ویرایشگر اجرا خواهد شد. یکی از امکانات جالب این محصول، انتخاب نوع لرزشگیری است که هریک از موارد موجود در این قسمت مربوط به لرزش‌های مختلفی هستند.

ارسال نظر