فناوری ذخیره سازی انرژی جالب در مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز قصد دارد سیستمی برای ذخیره سازی انرژی خورشیدی در منازل عرضه کند و ابتدا آن را در انگلستان عرضه کند. مسئولان شرکت مدعی هستند با استفاده از این سیستم می توان میزان بهره مندی از انرژی خورشیدی را به ۶۵ درصد رساند.

فناوری ذخیره سازی انرژی جالب در مرسدس بنز

به گزارش کلیک ، بیشتر شرکت های خودروساز در حال رقابت با یکدیگر برای عرضه خودروهای برقی خود به بازار هستند؛ اما این رقابت تنها به خودروهای برقی ختم نمی شود و برخی از شرکت ها تلاش می کنند علاوه بر خودروهای برقی، باتری های ذخیره کننده انرژی را نیز عرضه کنند. شرکت تسلا قبلا باتری های Powerwall را عرضه کرده است و حالا هم شرکت Mercedes-Benz Energy قصد دارد سیستم خود را برای ذخیره سازی انرژی را (که از تعدادی باتری و چند بخش دیگر تشکیل شده است) نیز تولید و در کشور انگلستان عرضه کند.

این سیستم برای استفاده در منازل تهیه شده است. این باتری ها توسط شرکت ACCUmotive که یکی از شرکت های زیر مجموعه ای شرکت Diamler (شرکت مالک مرسدس بنز ) فعال در زمینه تولید باتری خودروهای هیبریدی مرسدس بنز است، تولید شده است. این باتری ها لیتیوم یونی هستند و برای ذخیره سازی انرژی خورشیدی و انرژی بادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ظرفیت ذخیره سازی هر یک از باتری پک ها ۲٫۵ کیلووات ساعت برق است و طراحی مدولار آن ها این امکان را فراهم می کند که هشت عدد از آن ها با یکدیگر ترکیب شوند و در مجموع ۲۰ کیلووات ساعت برق ذخیره کنند. باتری های تسلا هم در دو ظرفیت هفت کیلووات ساعتی و ده کیلووات ساعتی تولید شده اند و می توان با استفاده از چند واحد از آن ها، ۵۸ کیلووات ساعت برق ذخیره کرد.

شرکت مرسدس بنز مدعی است با استفاده از این سیستم می توان میزان بهره مندی از انرژی را به ۶۵ درصد رساند. استفاده از پانل های خورشیدی شخصی و این سیستم می تواند روش خوبی برای ذخیره سازی انرژی باشد. طراحی این سیستم به گونه ای است که به جای اینکه برق مازاد را به شبکه های برق رسانی انتقال دهد، آن را ذخیره می کند و با توجه به اینکه قیمت برق در ساعات اوج مصرف بالا است، مردم می توانند در چنین ساعاتی از برق ذخیره شده در باتری ها استفاده کنند.

هارالد کروگِر، سرپرست بخش الکتریک/ الکترونیک شرکت مرسدس بنز اذعان کرد که تاکنون استقبال خوبی از این سیستم شده است و شرکت سفارشات زیادی برای خرید این سیستم دریافت کرده است. وی در ادامه گفته های خود افزود که شرکت در چند ماه پیش رو، مراحل ساخت این سیستم را طی خواهد کرد و آن ها را در آلمان و بازارهای بین المللی به فروش خواهند رساند. در ضمن شرکت قصد دارد این باتری ها را در آمریکا نیز عرضه کند.

طبق گفته شرکت اجزای تشکیل دهنده این سیستم برای هر یک از خانه ها متفاوت خواهد بود؛ اما در اکثر موارد شامل یک سیستم خورشیدی، اینورتر باتری، سیستم مدیریت انرژی و خود باتری ها می شود. طبق اطلاعات منتشر شده، قیمت این سیستم ها هنوز مشخص نیست؛ اما احتمالا قیمت سیستم کامل با هزینه نصب، ۱۰،۰۰۰ دلار خواهد بود.

ارسال نظر