شرکت مرسدس در رقابت با تسلا کامیون الکتریکی می‌سازد

کلیک - کمتر از دو ماه دیگر به شروع نمایشگاه تجاری خودرو در شهر هانوفر آلمان باقی مانده است. شرکت مرسدس بنز در رقابت با شرکت تسلا موتورز از اولین کامیون الکتریکی خود در نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

شرکت مرسدس در رقابت با تسلا کامیون الکتریکی می‌سازد

شرکت تسلا موتورز قرار است در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ از جدیدترین محصولات الکتریکی و نیمه الکتریکی خود رونمایی کند. این سازنده خودرو‌های الکتریکی باید خود را برای رقابت با شرکت مرسدس بنز آماده کند. شرکت مرسدس یک کامیون الکتریکی که از قدرت باتری تغذیه می‌کند، در نمایشگاه خودرو‌های تجاری هانوفر آلمان معرفی خواهد کرد. این نمایشگاه در ماه سپتامبر برگذار خواهد شد. بخش وسیعی از این نمایشگاه به برنامه‌های شرکت دایملر مرسدس بنز برای شروع تولید محدود کامیون‌های الکتریکی در سال جاری اختصاص داده می‌شود. در زیر به بررسی و معرفی کامیون الکتریکی شرکت مرسدس بنز پرداخته‌ایم.

2th pic

شرکت مرسدس بنز یک کامیون الکتریکی شهری را به طور خاص برای رانندگی در شهر طراحی کرده است که می‌تواند ۱۲۴ مایل از مسافت را طی کند. این میزان مسافت به نظر می‌رسد مسافت کمی برای یک کامیون است اما با در نظر گرفتن موضوع حمل و نقل شهری و تحویل بسته‌ها و محموله‌ها در داخل شهر توسط این کامیون، مسافت مورد نظر را یک مسافت ایده‌آل و کافی برای کامیون الکتریکی شرکت مرسدس بنز معرفی کرده‌اند. این کامیون در حال حاضر با استفاده از سه باتری لیتیوم یونی که بخشی از طراحی مدولار هستند، کار می‌کند. بنابراین شما می‌توانید یک بسته اضافی باتری به کامیون اضافه کنید تا به اندازه کافی باتری برای پیمودن ۱۲۴ مایل مسافت داشته باشید.

2th pic

شرکت مرسدس به جای استفاده از آینه‌های جانبی از دوربین‌های هوشمند در این کامیون الکتریکی استفاده کرده است. این دوربین‌ها با یک زاویه‌ کامل و مناسب همه بخش‌های محیط را به صورت RealTime ضبط کرده و بر روی نمایشگر دیجیتالی موجود در سمت چپ فرمان نشان می‌دهد. این کامیون مجهز به ابزار دیجیتالی مخصوص راننده و یک صفحه‌نمایش هوشمند ۱۲٫۳ اینچی در مرکز داشبورد است. این صفحه نمایش مرکزی اطلاعات مربوط به مسیر راننده کامیون را فراهم می‌کند. این کامیون دارای سه حالت رانندگی است: خودکار، اکو و چابک. حالت خودکار برای سفر استاندارد بهتر است اما حالت اکو با اطمینان خاطر راننده را در محدوده هدف خود حفظ می‌کند. حالت چابک به عنوان حالت قدرت در نظر گرفته شده است.

3th pic

شاید جالب‌ترین ویژگی کامیون الکتریکی سیستم نظارت مجازی آن است که تضمین می‌کند کامیون در مسیر درست و بدون هدر دادن باتری، مسافت را طی می‌کند. این سیستم با نظارت بر فضاهای پالت در کامیون،وزن کامیون و مدت زمان احتمالی رانندگی، اطمینان حاصل می‌‌کند که راننده در مسیر حرکت قرار دارد. اگر سیستم نظارت مجازی کامیون الکتریکی متوجه شود که کامیون به محدوده لیمیت خود رسیده است حالت رانندگی را بصورت خودکار به یک حالت ایده‌آل با شرایط موجود تعویض می‌‌کند. این کامیون همچنین دارای یک تبلت جداگانه است که طول عمر باتری کامیون را به راننده نشان می‌دهد همچنین راننده بوسیله این تبلت میزان مایلی را که کامیون می‌تواند قبل از شارژ مجدد باتری‌ها طی کند را بداند.

4th pic

انتظار می‌رود این کامیون الکتریکی بتواند بارهایی به وزن کل ۵۷۳۲۰ پوند را حمل کند. به زودی شاهد عرضه این کامیون‌ها در بازار‌های خودرو‌ها خواهیم بود. شرکت مرسدس اعلام کرده است که از تکنولوژی‌های استفاده شده در کامیون الکتریکی به مدت ۱۰ سال در صنعت کامیون‌سازی استفاده خواهد کرد و در طول این ۱۰ سال این تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها پیشرفت‌های چشمگیری را خواهند داشت. به همین دلیل است که شرکت مادر مرسدس بنز یعنی شرکت دایملر در سال جاری نوع دیگری از کامیون‌های الکتریکی به نام eCanter را بصورت محدود تولید و عرضه خواهد کرد. این کامیون ابتدا در شهر‌های توکیو،لیسبون و نیویورک قبل از پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

5th pic

کامیون eCanter شرکت دایملر دارای طیف محدود‌تری نسبت به کامیون الکتریکی Urban eTruck است چرا که این کامیون می‌تواند تنها ۶۲ مایل از مسافت را بپیماید. شرکت دایملر در این باره می‌گوید: eCanter یکی از کامیون‌های لانچ این شرکت است که صرفا جهت استفاده از تکنولوژی قدرت باتری، به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. بدون شک ما (شرکت دایملر) این تکنولوژی را گسترش داده و کامیون‌های الکتریکی با قدرت بیشتری را به بازار‌ها در آینده ارائه خواهیم داد. در همین حال شرکت تسلا در ماه سپتامبر از خودروی نیمه الکتریکی خود رونمایی خواهد کرد. مدیر عامل شرکت تسلا آقای الون ماسک مشخصات خودرو را ذکر نکرده اما گفته است که این خودرو مانند یک خودروی اسپرت عمل خواهد کرد.

ارسال نظر