قابلیت جدید تلگرام سایر اپلیکیشن های پیام رسان را مغلوب خود می کند

اگر از اپلیکیشن های پیام رسانی همچون واتس اپ، فیسبوک، ویچت یا تلگرام استفاده می کنید، حتما این احساس را تجربه کرده اید که ای کاش می توانستید یک پیام ارسال شده را برگردانید و یا حداقل آن را ویرایش کنید.

قابلیت جدید تلگرام سایر اپلیکیشن های پیام رسان را مغلوب خود می کند

به گزارش کلیک، اپلیکیشن پیام رسانی رمزنگاری شده تلگرام، که توسط یک کار آفرین روس به نام 'پاول دوروف' یا همان موسس نسخه روسی فیسبوک یعنی Vkontakte بنیان گذاری شده است، به تازگی چنین قابلیتی را برای کاربران خود فراهم کرده و آرزوی آنان را محقق نموده است.

در این اپلیکیشن حتی زمانی که شما یک پیام را ارسال کرده باشید، می توانید آن را ویرایش کنید. این قابلیت در تمامی بخش های تلگرام اعم از گروه ها و گفتگو های شخصی قابل استفاده است.

در کنار پیام های ویرایش شده نیز برچسب کوچکی با عنوان edited (ویرایش شده) به نمایش در می آید که نشان دهنده ویرایش شدن آن پیام توسط ارسال کننده است.

Telegram_edit_messages-xlarge_trans++3xznwqbD9NA4MGrO6oe0ZUuprYwTgBm4iwmGV00CEQc

تلگرام دارای قابلیت های امنیتی بی شمار دیگری نیز هست. مانند قابلیت گفتگوی محرمانه یا secret chat که امکان رمزنگاری دو طرفه و حذف خود به خودی پیام ها را فراهم می کند. این اپلیکیشن ادعا می کند که دارای ۶۰ میلیون کاربر فعال می باشد که در مقایسه با کاربران یک میلیونی واتس اپ کمتر است.

بازگرداندن یا ویرایش کردن پیام ها در اکثر برنامه های پیام رسان مشهور مانند واتس اپ و فیسبوک مسنجر امکان پذیر نیست. البته امکان بازگردانی پیام ها در سرویس گفتگوی محبوب بلک بری یعنی BBM وجود دارد و همچنین اسنپ چت نیز کلیه پیام ها را پس از مدت زمان معینی حذف می کند.

اگر چه امکان بازگردانی یا ویرایش پیام های ارسال شده در واتس اپ وجود ندارد ولی ترفند های سری دیگری وجود دارد که شما می توانید تجربه خود از کار با آن را بهبود دهید. این قابلیت ها شامل امکان خواندن پیام ها بدون اطلاع طرف مقابل، درشت و کج کردن متن می شود.

منبع: telegraph

ارسال نظر