پلیس فتا: پیام رسان‌ های خارجی درگاه پرداخت الکترونیکی ندارند!

رسانه کلیک – رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی، سرهنگ جواد جهانشیری از فقدان درگاه پرداخت الکترونیکی در پیام رسان‌های خارجی خبر داد و گفت این قابلیت وجود ندارد.

پلیس فتا: پیام رسان‌ های خارجی درگاه پرداخت الکترونیکی ندارند!

به گزارش کلیک ، رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی، سرهنگ جواد جهانشیری با بیان این که در طی چند وقت اخیر چندین فقره برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب شهروندان توسط سودجویان انجام و در دستور کار رسیدگی پلیس فتا قرار گرفته است،گفت:سودجویان فضای مجازی با ایجاد دام‌هایی فریبنده اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی اظهار کرد: سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد در چند وقت اخیر در پیام رسان‌های موبایلی خارجی از جمله تلگرام و با ترفندی مثل فروش اشتراک آشپزی، عضویت در گروه‌های اجتماعی و سرگرمی و دریافت شارژ به صورت نیم بها توسط ربات معرفی شده توسط سودجویان برای پرداخت انجام شده است.

استفاده از ربات تلگرامی برای سرقت اطلاعات کاربران

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: کاربر بعد از معرفی به ربات و با دیدن تصویر شبکه پرداخت الکترونیکی یا همان شاپرک در عکس پروفایل ربات اعتماد و سپس اقدام به وارد کردن تمامی اطلاعات کاربری حساب بانکی خود می‌کند که در نهایت باعث سرقت اطلاعات کاربران توسط افراد سودجو در فضای سایبری می‌شود.

پیام رسان‌های خارجی درگاه پرداخت الکترونیکی ندارند

وی تاکید کرد: هیچ کدام از پیام رسان‌های خارجی درگاه پرداخت الکترونیکی ندارند و کاربران باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مورد سو استفاده توسط افراد سودجو با شگردهای وسوسه کننده و تبلیعات دروغین قرار نگیرند.

ارسال نظر