Meta 2 در مسیر Hololens مایکروسافت

فقط دو روز بعد از اینکه مایکروسافت اعلام کرد که در حال پیش سفارش گیری برای هدست واقعیت افزوده HoloLens خود است، شرکت نوپای واقعیت افزوده AR Meta نیز اعلام کرد که در حال سفارش گیری برای بسته توسعه ۹۴۹ دلاری برای هدست۲ Meta خود است.

Meta 2 در مسیر Hololens مایکروسافت

به گزارش کلیک، این شرکت انتظار دارد تا سه ماهه سوم امسال تحویل آن را آغاز کند. Meta نیز همانند HoloLens به نظر می رسد که در وهله اول کاربردهای تجاری را برای این بستر هدف قرار داده است.
این شرکت در وب سایت خود در معرفی مدل جدید نوشته است: " بسته توسعه۲ Meta برای توسعه دهندگان، سازندگان و هنرمندانی که می خواهند دنیا را تغییر دهند گسترده ترین میدان دید، حسی ترین دسترسی به اطلاعات دیجیتال و تعامل دستی مستقیم با هولوگرام ها را فرآهم می کند."

کنترل دستی هولوگرام ها

یکی از مزایای Meta این است که این وسیله در حال ارتقا به یک سیستم جدید با میدان دید ۹۰ درجه است، که به طور قابل توجهی عریض تر از سیستم های AR موجود در بازار است. آن همچنین دارای صفحه نمایش با وضوح dpi 1440×۲۵۶۰ است. در ضمن، هدست شفاف آن تمام چیزهای زیر ابروهای کاربران را کاملاً واضح و مشخص می کند که به کاربران اجازه می دهد تا با همکاران در دنیای واقعی ارتباط چشمی برقرار کنند.

اما این شرکت گفته است که مزیت واقعی بسته توسعه۲ Meta پشتیبانی آن از به کارگیری مستقیم دستی است که به کاربران اجازه می دهد تا اشیا را بگیرند، لمس کنند و حرکت دهند دقیقاً همانند کاری که در دنیای واقعی انجام می دهند، به جای این که مجبور باشند به یک سیستم رابط خاص متکی باشند. این بسته توسعه به نظر می رسد که تکنولوژی AR را یک قدم مهم به نوع ارتباط های هولوگرافیک به نمایش درآمده در فیلم های علمی تخیلی مانند " گزارش اقلیت" و " مرد آهنی" نزدیک تر کند.
به نوشته این شرکت در یک پست اینترنتی در وبلاگ خود " این تکنولوژی حسی ترین روش دسترسی به محتوای دیجیتال است و به صورت بنیادین روش همکاری، ارتباط و نوع برخورد با اطلاعات و با یکدیگر را در بین مردم تغییر می دهد. استفاده از حرکت های دستی به این معناست که مردم مجبور نیستند برای کنترل هولوگرام ها به کلیک ها یا دکمه ها متکی باشند."

بنا به اعلام شرکت Meta، سیستم عامل این پلتفرم طوری طراحی شده است تا بسیار حسی تر از هر نمونه مشابه خود در بازار عمل کند. " در حالی که به افراد اجازه می دهد تا از ابزارهای سنتی تعامل با تکنولوژی از طریق صفحه کلیدها و دستگاه های دیگر استفاده کنند، ۲ Meta همچنین افراد را قادر می سازد تا به راحتی به اطلاعات دیجیتال دسترسی داشته و آن را دستکاری کرده و به اشتراک گذارند و این کار را از طریق روش هایی که عادی بوده و خلاقیت و همکاری را ارتقا می بخشند عملی ساخته است."

تجارت الکترونیک را لمس کنید
این شرکت گفته است که از قبل کار با تعدادی از شرکت ها برای توسعه کاربردهای تجاری این پلتفرم در بسیاری از مشاغل مانند پزشکی، آموزش و ساخت و تولید انبوه را آغاز کرده است.
از کاربردهایی که Meta برای این پلتفرم پیش بینی می کند، مدل سازی سه بعدی است، که کاربران را قادر می سازد تا به جای تصاویر دو بعدی از مدل های سه بعدی در صفحات کامپیوتر، مدل های سه بعدی را ایجاد کرده، با آنها تعامل کنند و آنها را به اشتراک بگذارند.
به گفته این شرکت این تکنولوژی گشت وگذار اینترنتی را به عنوان یک حوزه بالقوه اصلی برای ۲ Meta در نظر می گیرد، زیرا مشتریان می توانند از این پلتفرم برای گرفتن و دستکاری محصولات بر روی صفحه وب استفاده کنند. در نهایت، این شرکت می گوید که همکاری از راه دور کاربرد کلیدی دیگر AR است.

منبع: technews

ارسال نظر