علاقه مندان به بازی Metro Exodus تا سال 2019 صبر کنند/ نمایش گیم پلی بازی در مراسم E3

رسانه کلیک - بر اساس اعلام شرکت «دیپ سیلور»، نسخه نهایی و کامل بازی Metro Exodus بنا به دلایل نه چندان مشخص، چند ماه دیرتر از تاریخ مقرر به دست بازیکنان و طرفداران می رسد.

علاقه مندان به بازی Metro Exodus تا سال 2019 صبر کنند/ نمایش گیم پلی بازی در مراسم E3

شرکت دیپ سیلور با همکاری شرکت سرشناس مایکروسافت در جریان رویداد بزرگ و مهم E3 سال میلادی 2017 رسما از انتشار نسخه سوم مجموعه محبوب و تیراندازی Metro به نام Metro Exodus خبر داد. در این نمایشگاه، سازندگان ویدیوی خیره کننده و تماشایی از این عنوان ویدیویی مورد انتظار نیز به نمایش گذاشتند که در آن شاهد گرافیک فنی و بصری فوق العاده بازی بودیم و حتی منتقدان معتبر حوزه بازی های ویدیویی نیز به تمجدید گرافیک بی نظیر آن پرداختند.

در آن زمان، شرکت دیپ سیلور اعلام کرد که استودیوی بازی سازی 4A Games در حال ساخت و توسعه بازی Metro Exodus است و این عنوان برای عرضه در اواخر سال میلادی 2018 برنامه ریزی شده است.

حال، متاسفانه به نظر می رسد مراحل ساخت و توسعه این عنوان ویدیویی مطابق پیش بینی ها و برنامه ریزی ها پیش نرفته است و سازندگان برای بهبود و بهینه سازی هر چه بیشتر بازی، به زمان بیشتری نیاز دارند.

چندی پیش، شرکت THQ Nordic، خریدار شرکت دیپ سیلور، در بیانیه ای خبر تاخیر در انتشار بازی Metro Exodus را به صورت رسمی با بازیکنان و طرفداران به اشتراک گذاشت و عرضه نسخه نهایی بازی را به سال میلادی 2019 موکول کرد.

هرچند، این تاخیر بیشتر از چند ماه نیست و گیمرها جهت تجربه جدیدترین اثر شرکت دیپ سیلور باید خود را برای مدت کوتاهی با عناوین ویدیویی دیگر سرگرم کنند، اما مسلما این خبر برای هواداران سری Metro خوشایند نخواهد بود.

بر این اساس، عنوان ویدیویی مورد انتظار و محبوب Metro Exodus با چند ماه تاخیر، در سه ماهه اول سال میلادی 2019 بر روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و همچنین پلتفرم رایانه شخصی ویندوزی منتشر می شود.

لازم به ذکر است؛ در این بیانیه، شرکت THQ Nordic و دیپ سیلور علت اصلی این تاخیر چند ماهه را بهبود و بهینه سازی هر چه بیشتر بازی دانستند. سازندگان مدعی هستند که با تغییر تاریخ انتشار بازی از سال میلادی 2018 به سال میلادی 2019، زمان و فرصت بیشتری برای رفع مشکلات و نقص های کوچک دارند تا با رفع آن ها، از ارائه بهترین تجربه ممکن مطمئن شوند.

شرکت دیپ سیلور در صفحه رسمی بازی Metro Exodus در شبکه اجتماعی توییتر، علت اصلی این تاخیر را این چنین توضیح داد:

ما قصد داریم که همه بازیکنان جاه طلبانه ترین و بلندپروازانه ترین نسخه مجموعه Metro را تجربه کنند. به همین دلیل، ما به ناچار عرضه بازی Metro Exodus را به سه ماهه اول سال میلادی 2019 موکول می کنیم.

با اینکه سازندگان بهینه سازی و رفع مشکلات کوچک بازی را علت اصلی این تاخیر دانستند، لیکن این موضوع از دیدگاه منتقدان و بازیکنان یک دلیل منطقی به حساب نمی آید. ظاهرا علت اصلی تغییر تاریخ انتشار بازی Metro Exodus مربوط به عرضه عناوین ویدیویی بزرگ از جمله Red Dead Redemption 2، نسخه جدید سری بتلفیلد و Call of Duty: Black Ops 4 در پاییز سال جاری میلادی است که سازندگان برای درخشش و موفقیت هر چه بیشتر، به ناچار عرضه این عنوان را به سه ماهه اول سال میلادی 2019 موکول کردند.

در کنار این خبر ناامید کننده، سازندگان از نارضایتی بازیکنان در خصوص این خبر اظهار آگاهی کردند و برای جبران آن، وعده هایی هم به طرفداران و هواداران دادند. شرکت دیپ سیلور در ادامه این صحبت ها به هواداران قول داد که اطلاعات و تریلرهای بیشتری از بازی Metro Exodus در طول رویداد E3 سال جاری میلادی به اشتراک بگذارد. این شرکت در صفحه توییتر خود اعلام کرد:

ما می دانیم که همه طرفداران و هواداران از شنیدن خبر تاخیر چند ماهه در انتشار بازی Metro Exodus ناامید شده اند، اما در نظر داشته باشید که ما تصاویر و ویدیوهای بیشتری از گیم پلی و محیط هایی که تا به امروز به نمایش گذاشته نشده اند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

از آنجا که شرکت دیپ سیلور به صورت اختصاصی در مراسم E3 حضور پیدا نمی کند و در سال گذشته میلادی نیز طی کنفرانس رسمی مایکروسافت در رویداد E3 2017 به معرفی کامل بازی Metro Exodus پرداخت، پیش بینی می شود این همکاری در سال جاری نیز ادامه یابد و تریلرهای جدید این عنوان در جریان کنفرانس مایکروسافت به نمایش گذاشته شود.

از این رو، بهتر است بدانید که کنفرانس رسمی مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 راس ساعت 00:30 بامداد روز دو شنبه 21 خرداد ماه سال 97 به وقت ایران (ساعت 13:00 روز 10 ژوئن سال جاری میلادی به وقت PT) در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.

فراموش نکنید که این کنفرانس از طریق پلتفرم های مختلف از جمله توییچ فیس بوک، یوتیوب، ایکس باکس لایو و وب سایت رسمی ایکس باکس به صورت زنده قابل مشاهده خواهد بود. بدین ترتیب، چنانچه به دنبال تماشای زنده این کنفرانس هستید، در ساعت مذکور به یکی از پلتفرم های فوق مراجعه کرده و به صورت رایگان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2018 را لحظه به لحظه دنبال کنید. هرچند، رسانه کلیک این نمایشگاه بزرگ و مهم صنعت گیمینگ را به صورت زنده پوشش می دهد و شما را در جریان جدیدترین اتفاقات و خبرهای مربوطه می گذارد.

گفتنی است؛ نسخه اول مجموعه Metro تحت عنوان Metro 2033 در سال میلادی 2010 به دست بازیکنان و گیمرها رسید. موفقیت و فروش قابل توجه این عنوان باعث شد تا سازندگان به سراغ ساخت دنباله آن بروند و در نهایت پس از گذشت سه سال، نسخه دوم بازی به نام Metro: Last Light بر روی کنسول های نسل هفتم و هشتم ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 و همچنین رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل های ویندوز، مک او اس و لینوکس منتشر شد که به لطف داستان درگیرکننده و محیط ترسناک و هیجان انگیز، این عنوان توانست نمرات و امتیازات بسیار بالایی را هم از دیدگاه منتقدان و هم از دیدگاه بازیکنان به خود اختصاص دهد.

حال که پنج سال از آخرین اثر ویدیویی این مجموعه نامدار می گذرد، استودیوی 4A Games به سختی بر روی ساخت و توسعه نسخه سوم آن یعنی Metro Exodus کار می کند. داستان بازی درست پس از وقایع و حوادث بازی Metro: Last Light آغاز می شود که بازیکنان باید از آخرالزمان جون سالم به در ببرند و در متروها و هوای آلوده روسیه با موجودات عجیب و غریب و دشمنان مبارزه کنند.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی Metro Exodus چیست؟ شما چه انتظاراتی از این عنوان ویدیویی دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر