گوشی هوشمند Surface مایکروسافت با صفحه نمایش ۶ اینچی و طراحی زیبا

اخیرا طرح مفهومی جدیدی از گوشی Surface مایکروسافت منتشر شده است که مشخصات ظاهری احتمالی آن را نشان می دهد.

گوشی هوشمند Surface مایکروسافت با صفحه نمایش ۶ اینچی و طراحی زیبا

به گزارش کلیک، در سال های اخیر صحبت های زیادی در مورد عرضه گوشی Surface مایکروسافت شده است. کشمکش میان ردموندی ها در عرصه گوشی های هوشمند کاملا مشخص است و هنوز معلوم نیست که مایکروسافت گوشی هوشمند حرفه ای و گران قیمتی را روانه بازار کند یا نه. از آنجایی که ویندوز موبایل اکنون پس از اندروید و iOS با اختلاف زیادی در جایگاه سوم قرار دارد، مایکروسافت برای مجاب کردن مشتریان برای استفاده از این پلتفرم، باید یک دستگاه فوق العاده روانه بازار کند. اکنون یک طرح مفهومی جدید از گوشی Surface منتشر شده است که نشان می دهد این گوشی ممکن است چگونه باشد.

microsoft-surface-phone-concept

اگر چه سری تبلت های Surface برای مایکروسافت یک موفقیت را رقم زده است، ولی تاثیر اندکی برای جبران شکست سنگین این شرکت در زمینه گوشی های هوشمند دارد. بنابر این، در صورتی که یک گوشی Surface مانند این طرح مفهومی عرضه شود، باید به گونه ای باشد که تمام نگاه ها را به خود خیره کند. طرح جدید منتشر شده توسط "بارتلومیج تارنوفسکی" لهستانی با طرح های پیشین گوشی Surface متفاوت است و صفحه کلید جانبی و قلم سرفیس (Surface Pen) نیز در آن دیده می شود.

microsoft-surface-phone-concept1

قلم سرفیس می تواند گوشی Surface را به رقابت با دستگاه هایی همچون Galaxy Note 7 سامسونگ بفرستد که از قلم اختصاصی سامسونگ به نام S Pen استفاده می کند. اگر چنین دستگاهی امروز برای عرضه به بازار آماده بود، با توجه به مشکلات باتری نوت ۷ می توانست به راحتی میدان رقابت را به نفع خود تغییر دهد.

البته ما مطمئن نیستیم که امکان تولید یک گوشی هوشمند با صفحه کلید فیزیکی قابل جداسازی وجود داشته باشد. اگر چه این قابلیت در طرح مفهومی ارائه شده جالب به نظر می رسد، ولی کدام یک از کاربران با وجود یک صفحه نمایش ۶ اینچی که به راحتی می توان روی آن تایپ کرد حاضر است از یک کیبورد فیزیکی تاشونده استفاده کند؟ اما در کل ایده مناسب تر این است که در زمان عرضه رسمی این محصول، صفحه کلید و پایه به طور کلی حذف شوند، هرچند برخی ممکن است مخالف این قضیه باشند.

microsoft-surface-phone-concept4

همانطور که در تصاویر مشخص است در لبه های این دستگاه، نواحی پوشش داده شده با سنسور های خاص دیده می شود که احتمالا جایگزینی برای دکمه های فعلی گوشی ها هستند. اگر چه این ویژگی از نظر ظاهری کمی زشت به نظر می رسد، ولی اگر این ایده در آینده پیشرفت کرده و اصلاح شود، بسیار جالب خواهد بود. در حقیقت، این ویژگی بسیار به چیزی که شرکت HTC قصد دارد در سری گوشی های Ocean خود استفاده کند شباهت دارد.

microsoft-surface-phone-concept5

این طرح مفهومی نیز مانند سایر دستگاه های موجود در بازار امروز، دارای لبه های بسیار نازک است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این طرح بسیار مطلوب است و بیشتر سطح دستگاه با صفحه نمایش پوشش داده شده است.

علاوه بر این ها اخیرا مایکروسافت پتنتی را به ثبت رسانده که احتمال استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش این دستگاه را نشان می دهد. در پایان باید گفت که آینده قطعی گوشی Surface هنوز مشخص نیست، ولی ما امیدواریم این دستگاه یک روز به بازار وارد شود.

concept-insert

ارسال نظر