حافظه رایگان حساب های وان داریو به ۵ گیگابایت کاهش می یابد

اگر شما از سرویس وان درایو مایکروسافت برای ذخیره سازی تصاویر و اسناد خود استفاده می کنید، باید آگاه باشید که این شرکت تصمیم گرفته است تا میزان حافظه رایگان آن را مثل گذشته به ۵ گیگابایت تقلیل دهد.

حافظه رایگان حساب های وان داریو به ۵ گیگابایت کاهش می یابد

به گزارش کلیک، تنها در صورتی که شما قبل از ۳۱ ژانویه سرویس حافظه رایگان ۱۵ گیگابایتی خود در وان درایو را فعال کرده باشید می توانید اکنون نیز از آن استفاده کنید، در غیر این صورت حافظه حساب شما به زودی به ۵ گیگابایت کاهش یافته و همچنین امکان استفاده از قابلیت بک آپ ۱۵ گیگابایتی از محتوای دوربین نیز وجود نخواهد داشت.

طبق گزارشات، مایکروسافت برای افرادی که جهت حفظ حافظه رایگان ۱۵ گیگابایتی خود زمان لازم را نگذاشته اند و همچنین آن هایی که در حساب وان درایو خود بیش از ۵ گیگابایت محتوا دارند ایمیل هشداری را ارسال می کند. طبق اطلاعات منتشر شده در این ایمیل، مایکروسافت از روز ۲۷ ژولای کاهش حافظه رایگان حساب های کاربری را آغاز می کند.

اگر شما قبلا این ایمیل را دریافت کرده اید، چندان هم بد نیست؛ چرا که مایکروسافت امکان اشتراک یک ساله رایگان در سرویس شخصی Office 365 را به شما می دهد. این سرویس شامل امکان استفاده از اپلیکیشن های آفیس روی رایانه، ۱ ترابایت حافظه در وان درایو، و اعتبار ۶۰ دقیقه ای در هر ماه برای استفاده از اسکایپ می شود. البته برای فعال سازی این پیشنهاد نیاز به کارت های اعتباری و یا حساب Paypal است که برای ایرانیان فعلا در دسترس نیست.

اگر شما بیش از ۵ گیگابایت محتوا در حساب وان درایو خود دارید و تا قبل از ۲۷ ژولای از پیشنهاد مایکروسافت استفاده نکنید، محتوای شما به حالت فقط خواندنی (read-only) رفته و نهایتا پس از یک سال به طور کامل حذف می شود. در صورت بروز این اتفاق شما برای مدیریت محتواهای خود ناچارید یکی از پلن های Office 365 یا وان درایو را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که هزینه اشتراک سالانه Office 365 حدود ۶۹ دلار می باشد.

ارسال نظر