نقش مایکروسافت در انتخابات آمریکا و همکاری با روسیه

رسانه کلیک - خبرها حاکی از آن است که روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت‌هایی داشته است. گفته می‌شود این کشور با خرید تبلیغات گسترده در سایت‌های معروف، در روند انتخابات اختلال ایجاد کرده است. در این بین، نقش مایکروسافت در انتخابات آمریکا هنوز معلوم نیست.

نقش مایکروسافت در انتخابات آمریکا و همکاری با روسیه

تاکنون وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، مشکوک به سوءاستفاده توسط کشور روسیه هستند. حال سخنگوی مایکروسافت به تازگی اعلام کرده، در حال بررسی پلتفرم Bing است تا نقش مایکروسافت در انتخابات آمریکا را مشخص کند و دریابد روسیه، چه فعالیت‌های تبلیغاتی در این پلتفرم داشته است. سخنگوی این شرکت جزئیات بیشتری ارائه نداده ولی اعلام کرده بلافاصله پس از بررسی، نتایج را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

بازرسان فدرال، کنگره و بخش‌های عمومی، با جدیت نقش روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور را پیگیری می‌کنند و معتقدند این کشور از رسانه‌های اجتماعی سوءاستفاده کرده و توانسته بر نتیجه انتخابات به نفع دونالد ترامپ تأثیر بگذارد. تاکنون مدیر کمپین دونالد ترامپ، پسر و دامادش مظنون به همکاری با فعالیت‌های اطلاعاتی روسیه هستند.

بازرسان معتقدند که شرکت‌های روسی حدود ۱۰۰ هزار دلار تبلیغات، خریداری کرده‌اند که در اختیار میلیون‌ها آمریکایی قرار گرفته است. به گفته فیس‌بوک، تبلیغاتی که در این رسانه قرار گرفته از طرف آژانس تحقیقاتی اینترنتی سنت پترزبورگ انجام گرفته است.

اخیراً روزنامه واشینگتن پست اعلام کرده روسیه ده‌ها هزار دلار هزینه، صرف تبلیغات و اشاعه خبرهای دروغ از طریق پلتفرم‌های گوگل کرده که این تبلیغات صرفاً در حوزه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

از سوی دیگر، توییتر نیز مدعی شده حدود ۲۰۰ اکانت از ارتش جمهوری‌خواه ایرلند به قیمت ۲۷۴۱۰۰ دلار به روسیه فروخته شده و حدود ۱۸۰۰ تبلیغات مختلف را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده است. البته توییتر گفته هنوز معلوم نیست این تبلیغات، مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده یا خیر.

ادعاهای بسیاری در مورد مناقشه روسیه در انتخابات آمریکا همچنان مطرح است. تئوری‌های توطئه بسیاری در حوزه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به قدرت رسیدن ترامپ وجود دارد که به دلیل کمبود اسناد معتبر، هیچ‌یک از آن‌ها در حال حاضر تأیید نشده است. دونالد ترامپ نیز ادعاهای مطروحه را قبول ندارد.

ارسال نظر