مایکروسافت از گوشی های خود ناراضی است!

طبق تازه‌ترین مصاحبه‌ با آقای ساتیا نادلا مدیر عامل شرکت بزرگ مایکروسافت ،  وی رسما اشاره کرده است که سهم بازار از بخش تجارت موبایل این شرکت فوق‌العاده ضعیف بوده و بازده آن غیرقابل تحمل است.

مایکروسافت از گوشی های خود ناراضی است!

به گزارش کلیک، او سپس طی اظهاری نظر خود را این گونه بیان کرد:

"از نظر بنده اگر بخواهیم فقط به موفقیت‌های خود در زمینه‌ی طراحی موفقیت‌آمیز هدست واقعیت مجازی هولولنز، میزان فروش رضایت‌بخش کنسول‌های بازی ایکس‌باکس، سیستم عامل ویندوز پی‌سی و ... بنگریم، به سختی در اشتباه هستیم. ما باید حتما به عملکرد ضعیف خود در بخش موبایل نگاه دقیق‌تری داشته باشیم و از آن چشم‌پوشی نکنیم."

وی همچنین اشاره داشته:

"اگر نموداری از عملکرد بخش‌های مختلف شرکت تهیه کنیم، متوجه می‌شویم که بخش موبایل مایکروسافت به هیچ وجه بازده مناسبی نداشته و ادامه‌ی این روند کاملا غیرقابل تحمل خواهد بود."

شایان ذکر است که بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه از سوی شرکت تحقیقاتی Gartner ، ظاهرا سهم بازار ویندوزفون‌های مایکروسافت تنها 1.7 درصد بوده و این میزان نسبت به سال سه ماه سوم سال 2014 تا 50 درصد کاهش یافته است.

بنابراین کاملا مشخص است که مایکروسافت و دست اندرکاران این شرکت بزرگ از عملکرد و بازده بخش موبایل و ویندوزفون‌های خود راضی نیستند. این موضوع شاید بدین معنا باشد که مایکروسافت در آینده‌ی نزدیک از فعالیت در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری کند. شاید با تمام شدن قرارداد نوکیا و مایکروسافت، به واقع فعالیت مایکروسافت در صنعت موبایل متوقف شده و این شرکت تنها بر روی سایر فعالیت های خود متمرکز شود.

منبع: gsmarena

ارسال نظر