اتوموبیل های بدون راننده مایکروسافت؛ همکاری ردموند و ولوو با پروژه هولولنز

شرکت مایکروسافت و ولوو از همکاریشان روی تکنولوژی رانندگی خوکار(بدون سرنشین) با اولین همکاری آن ها در دراز مدت روی پروژه ی تکمیل یافته ی Hololens خبر می دهند.

اتوموبیل های بدون راننده مایکروسافت؛ همکاری ردموند و ولوو با پروژه هولولنز

به گزارش کلیک،ماشین های ولوو و مایکروسافت در تلاش هستند که تکنولوژی وسایل نقلیه ی بدون سرنشین را توسعه بدهند و هدست واقع گرایانه هولولنز را به نمایشگاه های اتوموبیل وارد نمایند.

اقدام کارخانه خودروسازی سوئدی برای فروش خودرو های تکامل یافته از آن جایی نشأت میگیرد که این کارخانه اولین خودروی بدون سرنشین خود را که کانسپت 26 بود رونمایی کرد.

شرکت ولوو در توضیح این که Hololens چگونه به کار گرفته خواهد شد می گویدHololens برای ارائه ی آپشن های مختلفی برای رنگ و سایر ویژگی های دیگر به شیوه ای واقع بینانه تر نسبت به شیوه ی مرسوم نمایش از طریق کامپیوتر که امروزه استفاده می شود به کارمی رود.

در حال حاضر کمپانی ادعا دارد که این کار فقظ یک تجربه در جهت دسترسی به فناوری می باشد.به هر حال این فناوری بستگی به شوق و استقبال مشتریان بستگی دارد.یکی از دلایلی که شرکت ولوو از Hololens استقبال می کند این است که این تکنولوژی می تواند تجربه ی استفاده از ویژگی های امنیتی کلیدی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.مانند ایربگ ها که در روش هایی واقع بینانه تر و بدون تست تصادف مورد آزمایش قرار می گیرند.

"ما از شما هرگز انتظار نداریم که همه ی این موارد را تجربه کنید اما این فقط قسمتی از پیشنهاد ما به شماست"

نینا لارسن می گوید خودروهای ولوو مدیریت بازاریابی خرده فروشی را بر عهده دارند.

"ما فرض می کنیم در آینده ای نه چندان دور در جایی که مردم بهتر بتوانند توانایی ما را در نوآوری برای جلوگیری هر چه بیشتر از حوادث و تصادفات درک کنند. سیستم انتقال قدرت پیشرفته ی ما که کاملا بهینه شده است و توانایی پشتیبانی حمایت از رانندگان مختلف با هر شرایطی را دارد و در نهایت در خواهید یافت که چگونه سیستم جدید خدمات متصل ما می تواند همه چیز را فوق العاده آسان تر و از همه مهم تر در وقت شما صرفه جویی کند"

(نوشته ی شرکت ولوو در& A Q)

هم چنین شرکت ولوو در این هفته از وسیله ی نقلیه ی خود با عنوان Concept 26 در موتور شو لس آنجلس رو نمایی کرد.یکی از ویژگی های بارز این وسیله ی جدید شرکت ولوو طراحی صندلی آن است که به راننده اجازه می دهد که موقعیت خود را به حالت های مختلف drive,create.relax تغییر بدهد.هم چنین یک ویژگی شاخص دیگر آن وجود یک تبلت برای نمایش در کنسول مرکزی و هم چنین وجود یک صفحه نمایش مسطح 25 اینچی برای سرنشین کنار راننده می باشد.

این وسیله ی نقلیه از یک خودروی بدون سرنشین پیروی میکند که در کشور استرالیا مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است و شامل دو عدد ولوو با مدل XC90 می باشد که اخیرا بعد از یک اثبات موفقیت آمیز سر هم شده بودند.آن ها می توانستند به صورت خودکار روی یک خط معین حرکت کنند و از سیستم کنترل گشت استفاده کنند.

تا به حال که شرکت مایکروسافت به صورت کاملا واضح و روشن از پروژه های رانندگی خودکار عمومی مانند پروژه ی Google's initiative. به هر حال در حال حاضر شرکت مایکروسافت و ولوو اعلام کرده اند که در حال انجام کار به صورت مشترک روی پروژه ی این وسایل نقلیه می باشند.

نمایش امروز Hololens تازه سر آغاز همکاری و همفکری دراز مدت بین دو شرکت ماکروسافت و ولوو می باشد که یقینا دامنه ی تکنولوژی های جدید از جمله تکنولوژی رانندگی بدون سرنشین را افزایش خواهد داد.

البته هنوز به طور واضح مشخص نیست که چطور دو شرکت ولوو و مایکروسافت می خواهند تکنولوژی را توسعه دهند با وجود این که یک شرکت بازاریابی ولوو به CNBC اعلام کرده است که دو شرکت امیدوارند به همکاری روی نرم افزار فراگیری ماشین(Machine-Learning) که می تواند در حسگرهای گوناگون هماهنگی که برای شناسایی شرایط جاده استفاده می شود بسیار مفید وکارساز باشد.

ارسال نظر