نسخه پیش نمایش مرورگر اج به قابلیت Timeline مجهز شده است

رسانه کلیک - مایکروسافت به تازگی نسخه پیش نمایش مرورگر اج را عرضه کرده است که به عنوان یکی از قابلیت ها می توان به Timeline اشاره کرد.

نسخه پیش نمایش مرورگر اج به قابلیت Timeline مجهز شده است

مایکروسات چندی است که مرورگر اج را برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه کرده است. این موضوع برای افرادی که از اکوسیستم مایکروسافت استفاده می کنند امری مهم و هیجان انگیز به حساب می آید. از جمله قابلیت های مفید مرورگر Edge می توان به Continue on PC و سینک شدن وب سایت های قرار گرفته در Favorites و Reading List اشاره کرد.

افرادی که در قسمت Insider وب سایت مایکروسافت عضویت دارند، هم اینک می توانند نسخه پیش نمایش مرورگر اج را روی دستگاه خود نصب کرده و از قابلیت Timeline استفاده کنند. این ویژگی هم اکنون به صورت آزمایشی برای مرورگر Edge روی سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است و نسخه دسکتاپ آن ظاهرا با تأخیر روبرو شده است.

مرورگر اج

ویژگی تایم لاین مرورگر اج چیست؟

قابلیت تایم لاین فضایی است که به کاربر اجازه می دهد تا سابقه فعالیت خود در مرورگر اج روی تمام دیوایس ها را مشاهده کند. به این ترتیب شما اپلیکیشن استفاده شده و تمامی وب سایت ها را در این قسمت می توانید ببینید، تنها با یک کلیک، مستقیما به وب سایت مربوطه مراجعه کرده و ادامه فعالیت خود را پیگیری کنید. این ویژگی برای تمام دستگاه هایی که با اکانت مایکروسافت سینک شده اند، کاربرد خواهد داشت.

از این پس اگر در کامپیوتر شخصی وارد اکانت مایکروسافت شده و به وب گردی بپردازید، می توانید این کار را از وب سایتی که هم اینک در آن قرار دارید،‌ روی مرورگر اج نسخه موبایل ادامه دهید. به این ترتیب قابلیت Continue on PC کنار رفته و روند انجام عملیات با سرعت بیشتری پیگیری می شود.

مطمئنا قابلیت های دیگری در کنار Timeline برای نسخه نهایی مرورگر Edge در نظر گرفته خواهد شد که تا کنون اشاره ای به آنها نشده است. پیش بینی می شود که ورژن عمومی Microsoft Edge در فصل پاییز عرضه شود. لازم به ذکر است که در نسخه موبایل مرورگر اج، هیچ تنظیماتی برای فعالسازی قابلیت تایم لاین وجود ندارد (به صورت پیش فرض فعال شده) و این در حالی است که برای برخورداری از آن در نسخه دسکتاپ، باید ویژگی مربوطه را از قسمت تنظیمات فعال کنید.

ارسال نظر