مایکروسافت راه نفوذ به گوشی های اندروید را پیدا کرد

مایکروسافت در تلاش است تا راهی به تلفن‌های هوشمند اندروید باز کند. این شرکت یک قرارداد با شرکت لنوو امضا کرده است تا اپلیکیشن‌های آفیس را به همراه اسکایپ و وان درایو از پیش نصب‌شده روی تلفن‌های لنوو داشته باشد.

مایکروسافت راه نفوذ به گوشی های اندروید را پیدا کرد

به گزارش کلیک، جاه‌طلبی‌های مایکروسافت به‌عنوان یک نقش عمده در بازار تلفن هوشمند با شکست مواجه شده است و دستگاه‌های ویندوز فون این شرکت کمتر از یک درصد سهم بازار تلفن هوشمند را در برمی‌گیرد.

اما این شرکت دست از بازار تلفن هوشمند و میلیون‌ها مشتری بالقوه مایکروسافت برنمی‌دارد. تنها رویه خود را تغییر داده است. معامله با لنوو، طبق گزارش‌ها شبیه معاملات مایکروسافت با سامسونگ، ال‌جی، دل، ایسوس، شیائومی و سایرین است. اگر مشتریان به سراغ اپلیکیشن‌های مایکروسافت و محصولاتش نروند، پس مایکروسافت به سراغ آنا خواهد رفت.

هنوز مشخص نیست کدام دستگاه لنوو به همراه مایکروسافت آفیس و سایر اپلیکیشن‌های مایکروسافت روانه بازار خواهد شد، هرچند این شرکت گفته است که لنوو "در نظر دارد میلیون‌ها از این دستگاه اندروید محور را در سال‌های آینده به سراسر جهان عرضه کند."

چنین توافقی می‌تواند به این معنی باشد که مایکروسافت حق امتیاز سنگینی به شرکت‌هایی می‌دهد که می‌خواهند محصولات وی را داشته باشند و در عوض افراد بسیاری به این نرم‌افزارها دسترسی خواهند داشت.

ارسال نظر