شوک گوگل از عرضه دیکشنری آفلاین مایکروسافت

مایکروسافت در ماه فوریه برای پشتیبانی از ترجمه آفلاین در سیستم عامل آندروید، اپلیکیشن مترجم خود را پشتیبانی کرد و به تازگی همین قابلیت را به سیستم عامل IOS اضافه کرده است.

شوک گوگل از عرضه دیکشنری آفلاین مایکروسافت

به گزارش کلیک، فرایند ترجمه در این اپلیکیشن همانند نسخه ارائه شده برای اندروید، یا استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق انجام می‌شود.در پس پرده این روش یک شبکه عصبی (محاسباتی نوینی برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش، و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت پیش‌بینی پاسخ‌های خروجی ازسامانه‌های پیچیده) وجود دارد که بر پایه میلیون‌ها عبارت ایجاد شده است که جستجوی بسیار وسیع و گسترده‌ای را انجام می دهد. مایکروسافت ادعا می‌کند که کیفیت ترجمه آفلاین با ترجمه آنلاین قابل مقایسه است. کارآمد بودن ترجمه آفلاین بسته به زبان و موضوع تغییر می‌کند.

وقتی که مایکروسافت قابلیت ترجمه آفلاین را برای آندروید عرضه کرد، عملکرد آن واقعا مانند ترجمه آفلاینی بود که گوگل برای آندروید عرضه کرده بود. اما در حالی که اپلیکیشن بسیار گسترده مترجم که برای آندروید عرضه شده بود، از قابلیت ترجمه آفلاین متون نیز برخوردار است (حتی متونی که حاوی تصویر هستند)، اپلیکیشن ارائه شده برای IOS فقط از عهده ترجمه آنلاین برمی‌آید. این موضوع باعث می‌شود این اپلیکیشن ترجمه که برای نخستین بار از سوی شرکت بزرگی مانند میکروسافت ارائه شده است، کارآمد بودن خود را ثابت کند و حتی نخستین اپلیکیشن در سیستم عامل آندروید باشد که برای دستیابی به هدف ترجمه آفلاین از یک شبکه عصبی استفاده می‌کند.

اپلیکیشن نسخه IOS از ۴۳ زبان پشتیبانی می‌کند، اما برای استفاده آفلاین فایل‌های مربوط به زبان‌های مختلف باید دانلود شوند. این در حالی است که اپلیکیشن نسخه اندروید فقط از ۹ زبان پشتیبانی می‌کند. البته مایکروسافت اعلام کرده است که در حال آپدیت اپلیکیشن برای پشتیبانی از زبان‌های بیشتر است. اپلیکیشن نسخه آندروید از زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی، ایتالیایی، کره‌ای، روسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند.

هر دو نسخه ارائه شده با گزیده‌ای از یک رمان فرانسوی مورد آزمایش قرار گرفتند، ترجمه ارائه شده توسط گوگل بسیار معقول و مناسب بود اما به نظر می‌رسید که ترجمه ارائه شده توسط ترجمه آفلاین مایکروسافت که با بهره گیری از شبکه عصبی انجام شده است، دارای ساختار مناسبی نیست و از نظر دستوری نیز دارای مشکلاتی است. اما اگر می‌خواهید تنها یک منو یا جمله بسیار کوتاهی را ترجمه کنید، اپلیکیشن کارآمدی محسوب می‌شود و می‌تواند مفید باشد. شما می‌توانید این نرم افزار را به صورت رایگان از اپ استور IOS و گوگل پلی دانلود کنید. این اپلیکیشن با حجم ۶۰ مگابایت نسبتا کم حجم است، اما فایل دیتای هر یک از زبان‌ها در حدود ۲۵۰ مگابایت به حجم این نرم افزار اضافه می‌کند.

منبع: engadget

ارسال نظر