پنهان کردن آدرس IP کاربران توسط مایکروسافت در اسکایپ

منبع:insider

پنهان کردن آدرس IP کاربران توسط مایکروسافت در اسکایپ

به گزارش کلیک، آخرین به روزرسانی نرم افزار آدرس آی پی کاربران را بطور پیش فرض پنهان می کند. این تغییر احتمالا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به بازی در محیط اینترنت قرار خواهد گرفت که در گذشته از طریق حمله به اطلاعاتشان در حساب کاربری اسکایپ، هدف حملات DDoS قرار گرفته بودند.
به تازگی اسکایپ امکان جدیدی را به کاربران خود ارائه کرده که کاربران می توانستند از طریق یک نرم افزار، آدرس آی پی خود را از سایر افراد در فضای ارتباطی مخفی کنند، اما حالا با آخرین به روزرسانی این امکان به صورت پیش فرض تعبیه شده است.
طی بیانیه منتشر شده گروه اسکایپ، هدف از این تغییر انتقال هر چه امن تر و ایمن تر تجربیات به مشتریان اعلام شده است. این گروه بیان کرد که این اقدام به حفاظت از حساب کاربری افراد در اسکایپ و جلوگیری از پیدا کردن آدرس آی پی آنها کمک می کند.


تجزیه کنندگان و DDoSهای اسکایپ

با نگاهی نه چندان سخت و طولانی به تالارهای گفتگوی کاربران اسکایپ متوجه می شوید که بیشترین شکایات از بابت حملات DDoS بوده است. مخصوصا از جانب کسانی که در طی جلسات بازی آنلاین از خدمات وویپ ( تلفن اینترنتی) استفاده می کنند. تا به امروز اغلب کاربران عقیده داشتند که بهترین راه حل ایجاد یک حساب کاربری جدید و یا استفاده از سخت افزار یا نرم افزار جدید برای داشتن یک آدرس آی پی جدید است.
این مشکل از یک نقص امنیتی در اسکایپ ناشی می شد که مدتها قبل شناسایی شده بود؛ نقصی که به هر شخصی که چگونگی دور زدن نرم افزار را می دانست، این امکان را می داد که آدرس آی پی کاربران دیگر را افشا کند؛ او در اصل می توانست موقعیت مکانی آن فرد در دنیای واقعی را بیاید. این نقص تا جایی رشد کرد که به سرویس "Skype Resolver" (تجزیه کننده اسکایپ) معروف شد و به کاربران اجازه می داد که به سادگی و تنها با وارد کردن حساب کاربری دیگران از آدرس اینترنتی آنها اطلاع پیدا کنند.

curse-voice-930x553

کارشناسان معتقدند، معمولا مهاجمان اسکایپ پشت سر هم توسط سرویس های "booter" و "stresser" ارائه می شوند. مهاجمان اسکایپ صرف نظر از هرگونه تنظیمات شخصی کار می کنند و کاربران ممکن است از طریق پنل پیکربندی برنامه اسکایپ هدف حمله قرار گیرند.
ظهور پدیده ای به نام سرویس تجزیه اسکایپ، منجر به ایجاد سرویس های "VoIP" به عنوان راه حل مشکل شد. از جمله این سرویس ها و خدمات می توان به "Curse Voice" اشاره کرد.

ویژگی های جدید برای بهره وری
" کربس" در سال 2013 متذکر شد مادامی که مشکل امکان دسترسی به آدرس آی پی برای کاربران اسکایپ، مخصوصا علاقمندان به بازی در اینترنت وجود داشته باشد، این نقص نرم افزاری پتانسیلی برای کمین و هک کاربران تجاری ایجاد می کند. او در تایید این نقص اسکایپ طی بیانیه ای اظهار داشت: این یک مسئله گسترده صنعتی رو به پیشرفت است که همه شرکت ها نظیر به نظیر با آن روبرو هستند.
از سال 2011 که اسکایپ به تسخیر مایکروسافت درآمد به تدریج دوباره سازی شد. این امر در آخرین به روزرسانی این نرم افزار مشهود است.
اسکایپ در هفته های اخیر همچنین از تعدادی ابزار جدید برای کاربران رونمایی کرده است، از جمله این ابزار می توان به امکان فرستادن پیام گروهی، به اشتراک گذاری فایل و تماس گروهی ویدیویی اشاره کرد که به زودی برای کاربران موبایل نیز عرضه می گردد. در جهت بهره وری بیشتر این شرکت همچنین چندین ویژگی جدید را برای کاربران آندروید فراهم کرده است. این ویژگی ها شامل امکان تماس زمان بندی شده در "Outlook" از اسکایپ و باز کردن مدارک دریافتی تنها با یک بار لمس می باشد.

منبع:insider

ارسال نظر