چند توصیه امنیتی مایکروسافت به کاربرانش

اين غول تكنولوژي در رویکردی که تغيير سياست های قبلی شرکت را در پی داشت، به كاربران امكان استفاده از سرويس هاي آنلاين مانند Outlook را براي فهميدن اهداف مهاجميني كه احتمالا از سوي دولت حمايت مي شوند، مي دهد.

چند توصیه امنیتی مایکروسافت به کاربرانش

به گزارش کلیک، اگر شما از ايميل آنلاين و سرويس هاي ذخيره سازي فايل شركت مايكروسافت استفاده مي كنيد، اكنون مي توانيد متوجه شويد كه آيا اكانت شما توسط هكرهاي دولتي تهديد مي شود يا خير، كه اگر اينطور باشد شما بايد مراحلي را براي ايمن سازي اكانت خود طي كنيد.
به گزارش کلیک، مايكروسافت كه بزرگترين كمپاني نرم افزاری در جهان است، به كاربرانش گفته بود كه حتي در صورت هك شدن نيز همچنان از برنامه هاي Outlook.com وOne Drive Storage استفاده نمايند.
ولي اخیراً عنوان كرده كه احتمالا دست مقامات دولتي در جريان دسترسی غیر مجاز به برخی اکانتهای خاص در کار است.
مايكروسافت برنامه تغيير سياست هايش را در روز پنج شنبه در قالب يك پست در وبلاگش مطرح كرد و توضيح داد كه اين دسترسی های غیرمجاز به اطلاعات كاربران مي تواند مشكلاتي را در پي داشته باشد.
در همین رابطه اسکارت چارنی، مسئول اجرايي امنيتي در شركت Redmond در واشنگتن اظهار داشت: "ما اين مراحل اضافي را انجام مي دهيم كه به شما ثابت كنيم كه متوجه حملات به اطلاعات شما شده ايم و اين حملات ممكن است از طريق دولت انجام شده باشد چون بسيار سازمان يافته تر از حملات مجرمين سايبري و ساير افراد هستند.
اين عمليات سطح بالا در صورتي كه با هدف جاسوسي و جنگ سايبري انجام شوند، ممكن است خطرات بيشتري را براي مردم در سراسر جهان ايجاد كنند.
عمليات هكي كه سال گذشته در شركت Sony pictures انجام شد و پليس FBI آن را به كره شمالي نسبت داد، موجب شد كه رئيس جمهور اوباما تحريم هايي را عليه اين كشور اعمال كند.
افشاگري هاي ادوارد اسنودن در مورد برنامه هاي جاسوسي سازمان امنيت ملي ايالات متحده، موجب شده كه كمپاني هاي بيشتري به پرسش در مورد عملكرد دولت برخيزند و استفاده از اينترنت توسط كشورهاي اسلامي موجب شده كه تقاضا براي ايجاد تاكتيك هاي سياسي و نظامي افزايش يابد و همچنين از شبكه هاي اجتماعي مانند Facebook و Twitter نيز درخواست شده كه از سايت هاي خود حفاظت بيشتري به عمل آورند.
آقای چارنی با دريافت اين اخطار از سوي شركت مايكروسافت مبني بر حمايت دولت از برنامه هاي جاسوسي گفت: "اين ضرورتا به اين معني نيست كه اكانت شما، مورد تجسس قرار گرفته است و در واقع به این معناست كه ما شواهدي داريم كه اكانت هاي شما مورد هدف قرار گرفته و حائز اهمیت است كه شما برنامه هايي را براي حفظ امنيت اكانت خود اجرا كنيد.
اين برنامه ها شامل استفاده از رمز عبور قوي و تغيير هرچند وقت يكبار آن و اضافه كردن كد امنيتي اضافه به اكانت با روشن كردن گزينه تاييد دومرحله اي و نصب يك برنامه آنتي ويروس است.
اخیرا اعلام شد که مايكروسافت براي اخطار دادن در مورد حملات جاسوسي دولتي به شرکتهای فیسبوک، گوگل، توییتر مي پيوندد.
شركت گوگل از سال ٢٠١٢ اين كار را انجام مي دهد و فیسبوک اين برنامه را از ماه اكتبر آغاز كرده و توییتر هم در اوايل اين ماه استفاده از آن را اعلام كرد.
اين تغيير سياست، تقريبا به صورت هم زمان با اجراي آن توسط خبرگزاري رويترز گزارش و اعلام شد كه كارمندان سابق مايكروسافت مي گويند اين كمپاني در سال ٢٠١١ به بيش از ١٠٠٠ كاربر Hotmail كه رهبران بين المللي چين تبت و ترك هم جزء آنها بودند اعلام نكرد كه اكانت آنها توسط مقامات چيني هك شده است.
در عوض، مايكروسافت تصميم گرفت كه كاربراني را كه مورد هك قرار گرفته بودند مجبور به تغيير رمز عبور نمايد. يكي از سخنگويان شركت درتوضيحاتي كه از طريق ايميل بيان كرد گفت: "ما عوامل زيادي را در مواجهه با اين رويداد مورد ارزيابي قرار داده ايم. عواملي مانند: اين حقيقت كه نه مايكروسافت و نه دولت ايالات متحده نمي توانند منبع اين حملات را شناسايي كنند زيرا تنها از سوي يك كشور صورت نگرفته اند. ما همچنين احتمال حملات بعدي را مورد بررسي قرار داده ايم و در حال ايجاد راهكارهايي براي پيشگيري از حملات احتمالي در آينده هستيم.
منبع: CNET

ارسال نظر