اخراج کارمندان بخش موبایل شرکت مایکروسافت ادامه دارد

کمپانی مایکروسافت به منظور بهبود وضعیت عملکرد بخش موبایل خود، امروز تعدادی دیگر از کارمندانش را اخراج کرد.

اخراج کارمندان بخش موبایل شرکت مایکروسافت ادامه دارد

به گزارش کلیک، کارمندانی که امروز به طور رسمی اخراج شدند، کارمندانی هستند که در بخش موبایل این شرکت و کشورهایی گوناگون فعالیت می‌کنند. در این بین عده‌ کثیری از این افراد کارمندانی بودند که در فنلاند و پس از امضاء قرارداد مابین نوکیا و این شرکت در سال 2014 به استخدام مایکروسافت در آمدند.

متاسفانه به طور دقیق آمار مربوط به تعداد کاربران اخراج شده ارائه نشده است، اما پیش بینی می‌شود که تعداد این کارمندان بالغ بر 100 نفر باشد. مایکروسافت در ماه جولای سال 2015 هم 7800 نفر از کارمندان بخش سخت افزار موبایل خود را اخراج کرده بود و بدین سبب توانست چیزی در حدود 7.6 میلیارد دلار سرمایه را ذخیره‌سازی کند. نماینده مایکروسافت پس از اخراج کنونی صورت گرفته در بیانیه‌ای این چنین گفته است:

"کاهش تعداد کارمندان و شغل‌های غیرضروری در کشورهای مختلف منجر به ذخیره‌سازی و مدیریت بهتر دخل و خرج‌های مایکروسافت می‌شود. ما سعی کردیم که با تدابیر دقیقی نسبت به این موضوع اقدام کنیم و تمامی جوانب آن را در نظر بگیریم. ضمنا مایکروسافت با تمامی کارمندانی که اخراج شده‌اند ابراز همدردی کرده و با احترام کامل از آن‌ها عذرخواهی می‌کند."

همانطور که می‌دانید فعالیت‌های مایکروسافت در بخش موبایل به هیچ وجه جالب توجه نبوده و درآمدهای این شرکت در صنعت موبایل نتوانسته رضایت این کمپانی را برآورده سازد. مایکروسافت طی سه ماه چهارم سال 2015 تنها 4.5 میلیون نسخه از سری ویندوزفون‌های لومیا خود را به فروش رساند و یاز نظر عملکرد مالی در این بخش یکی از ضعیف‌ترین شرکت‌های سال 2015 بود. انتظار داریم که مایکروسافت طی شش ماه دوم سال 2016 از سرفیس فون خود رونمایی کند. این ویندوزفون نقشی اساسی در روند کسب درآمدهای مایکروسافت ایفاء می‌کند. مایکروسافت در تلاش است تا سرفیس فون را از نظر طراحی به بهترین شکل ممکن طراحی نماید و قابلیت‌های سخت افزاری آن را نیز به بهترین شکل ممکن در نظر بگیرد.

به نظر شما عرضه سرفیس فون تا چه اندازه می‌تواند منر به کسب موفقیت مایکروسافت در صنعت موبایل شود؟ همانطور که می‌دانید ویندوزفون‌ها طرفداران منحصر به فرد خود را دارند، اما ظاهرا میزان استقبال از این محصولات به طرز چشمگیری رو به کاهش است. آینده ویندوزفون‌ها را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

منبع: phonearena

ارسال نظر