جدایی مایکروسافت از گذشته IE با امکان پخش فلش در Edge

مایکروسافت خود را از گذشته اینترنت اکسپلورر جدا می کند. از تابستان امسال، مایکروسافت به کاربران اجازه می دهد تا محتوی فلش صفحات وب را کنترل کنند.

جدایی مایکروسافت از گذشته IE با امکان پخش فلش در Edge

به گزارش کلیک، Edge جانشین اینترنت اکسپلورر، مرورگر وب پیش فرض مایکروسافت است که در ویندوز ۱۰ ارائه می شود. و با آپدیت بعدی برای سیستم عامل (OS)، مایکروسافت آن را به گونه ای ارائه کرده که وقتی کاربران از همه جا بی خبر با یک صفحه اینترنتی دارای تبلیغات Adobe Flash پخش خودکار مواجه می شوند، دیگر مجبور نباشند با شتاب به سمت کنترل صدای دستگاه بروند.

طبق گفته جان هازن، مدیر برنامه اصلی بخش Microsoft Edge، نسخه تازه عرضه شده پیش نمایش OS شامل یک آپدیت برای مرورگر Edge است که قصد دارد کنترل بیشتری را بر روی تاثیر فلش بر عملکرد PC برای کاربران فرآهم کند.
هازن در ۴ آوریل در یک سخنرانی اعلام کرد، " محتواهای جانبی مانند انیمیشن ها یا تبلیغات ساخته شده با فلش، تا وقتی که کاربر بر روی آن محتوا کلیک نکرده، در یک حالت مکث نمایش داده خواهند شد. این عمل به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش می دهد و کارآیی را افزایش می دهد در حالی که تعهد و وظیفه شناسی صفحه را حفظ می کند."

هازن اشاره می کند که استثناهایی هم وجود دارند. اگر فلش " در مرکز صفحه باشد"، مانند مواقع پخش ویدئو و بازی های آنلاین، محتوای فلش مکث نخواهد داشت.
به گفته هازن، اگرچه Adobe Flash به محبوب کردن محتوای تعاملی و پخش رسانه بر روی وب کمک کرده است، اما دوره اوج این فناوری گذشته است. استانداردهای اینترنتی جدید مانند HTML5 از فلش پیشی گرفته اند، به طوری که با ایجاد فشار کمتر بر روی پردازشگر های کامپیوتر، حافظه سیستم و عمر باتری تجربه های بهتری ایجاد می کنند.
مایکروسافت با محدود کردن فلش بر روی مرورگر Edge از گوگل و موزیلا پیروی کرده است.
در ماه ژوئن گذشته، گوگل نیز به این ویژگی اشاره کرد که گزینه مکث محتوای فلش جانبی در مرورگر کروم را به حالت پیش فرض درآورده است. تامی لی، مهندس نرم افزار گوگل، در یک پست اینترنتی اشاره می کند، " این آپدیت به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش می دهد به طوری که شما را قادر می سازد تا مدت بیشتری با اینترنت کار کنید قبل از این که مجبور باشید به دنبال یک پریز برق باشید."
جدا از این، این غول نرم افزاری که در زمینه تجارت تبلیغات آنلاین نیز فعالیت گسترده ای دارد، در ژوئن گذشته اعلام کرد که پذیرش تبلیغات فلش بر روی بسترهای AdWords و DoubleClick Digital Marketing خود را از ژانویه ۲۰۱۷ متوقف خواهد کرد. بعد از تاریخ ۲ ژانویه فقط تبلیغات بر پایه HTML5 پذیرفته خواهند شد.
تابستان گذشته، بعد از یک سری از آسیب پذیری هایzero-day که بر فلش پلیر Adobe تاثیر گذاشت، شرکت موزیلا فوراً فلش را در مرورگر فایرفاکس خود مسدود کرد. اکنون کاربران می توانند قابلیت " کلیک برای پخش" برای محتوی فلش را فعال کنند، اما موزیلا هنوز جانب احتیاط را رعایت می کند. سازندگان این مرورگر در یک سند پشتیبانی آنلاین توصیه می کنند، " فلش را فقط برای وب سایت های مطمئن و ارائه کنندگان محتوا فعال کنید. از فعال کردن فلش برای تبلیغات یا محتوی شخص ثالث یا بر روی سایت های نامطمئن پرهیز کنید."

به گفته هازن، مایکروسافت قصد دارد تا روش های بیشتری برای کنترل محتوای فلش به کاربران ارائه کند، حتی اگر فلش در مرکز صفحه باشد. این شرکت همچنین گسترش فلش در اینترنت را نیز کنترل می کند.
او می گوید، مایکروسافت مانند گوگل و موزیلا آماده است تا از Adobe Flash عبور کند. " ما در حال برنامه ریزی هستیم و بر آینده تمرکز کرده ایم وقتی که دیگر به یک فلش پیش فرض بر روی مرورگر Edge نیاز نداشته باشیم."

منبع : digitaltrends

ارسال نظر