ارسال تصاویر از گوشی های مجهز به ویندوز ۱۰ به کامپیوترها

مایکروسافت قابلیت ارسال تصاویر از گوشی‌های هوشمند مجهز به سیتم عامل ویندوز ۱۰ به کامپیوترهای شخصی مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ را فراهم کرده است.

ارسال تصاویر از گوشی های مجهز به ویندوز ۱۰ به کامپیوترها

به گزارش کلیک، builld14356 آخرین نسخه ویندوز ۱۰ است که تاکنون به بازار آمده است. این نسخه دارای قابلیت‌ها و خصوصیت‌های منحصر به فردی است که البته همیشه و در همه جا کار نمی‌کنند. اخیرا مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی برای سیستم عامل ویندوز ۱۰، نسخه تلفن همراه معرفی کرده است که از این قاعده مستثنی نیست. یکی از این قابلیت‌های جدید، امکان ارسال تصاویر از گوشی تلفن همراه مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ به کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ است. قابلیتی که در نگاه اول بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد اما وقتی هیچ کاربری تاکنون نتوانسته از این قابلیت استفاده کند، این قابلیت را با چالش روبرو می‌کند.

ظاهرا این قابلیت باید با Cortana به عنوان درایور اصلی کار کند. همه می‌دانیم که برای ارسال عکس از گوشی به کامپیوتر باید به این دو دستگاه اتصال برقرار شود. در مورد چگونگی این اتصال، اطلاعات خاصی نداریم اما حدس می‌زنیم که هر دو دستگاه، باید به شبکه وای‌فای مشابه متصل شوند.

از آنجایی که این قابلیت بسیار قابل توجه و جالب است، مایکروسافت باید هر چه سریع‌تر نسبت به انجام تغییرات و به‌روزرسانی آن اقدام کند. هرچند این قابلیت منحصر به فرد نبوده و این اولین بار نیست که مایکروسافت اقدام به ایجاد چنین قابلیتی بر روی سیستم عامل‌های خود می‌کند.

ویندوز ۷ و پخش کننده موسیقی Zune را به خاطر بیاورید! امکان اتصال گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز ۷ با پخش کننده Zune از طریق وای‌فای برای کاربر فراهم بود. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانستند موزیک را عقب و جلو کنند، اما بعد از مرگ ویندوز فون ۷ و Zune، این قابلیت هم توسط مایکروسافت به خاک سپرده شد.

به نظر می‌رسد غول نرم ‌افزارها قصد دارد تا دوباره این قابلیت را احیا کند. شاید از تبادل تصاویر شروع شود و کم کم به ارسال فایل و ویدیو ختم شود. اما در حال حاضر مسئله مهم این است که این قابلیت برای هیچ کاربری کار نمی‌کند و این چیزی است که اکثر کاربران را عصبانی کرده است.

ارسال نظر