لومیا 550، ارزان‌ترین ویندوزفون مبتنی بر ویندوز 10 مایکروسافت عرضه شد

کمپانی مایکروسافت رسما ارزان قیمت‌ترین ویندوزفون از سری محصولات لومیای خود که از سیستم عامل ویندوزفون 10 نیز بهره می‌برد را عرضه کرده است.

لومیا 550، ارزان‌ترین ویندوزفون مبتنی بر ویندوز 10 مایکروسافت عرضه شد

به گزارش کلیک،این گوشی هوشمند در واقع مقابل دو ویندوزفون لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال قرار دارد، چرا که این دو محصول ویندوزفون‌هایی بالا رده به شمار می‌روند که از جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت بهره‌مند هستند. اما لومیا 550 یک محصول رده پایین و بسیار مقرون به صرفه است که به سیستم عامل ویندوز 10 مجهز خواهد بود.

لومیا 550 مایکروسافت که از اتصال 4G نیز پشتیبانی می‌کند به زودی در بازارهای داخلی قاره‌ی اروپا و با قیمت 139 یورو عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت اعلام کرده که این محصول طی هفته‌های آینده به سایر بازارهای جهانی نیز راه پیدا می‌کند. شاید تصور کنید که مقرون به صرفه بودن لومیا 550 منجر شده که قابلیت‌های سخت افزاری این گوشی بسیار ضعیف‌تر از سایر محصولات کنونی مشابه باشد، اما باید بدانید که به واقع این چنین نیست.

0

لومیا 550 از صفحه نمایشی 4.7 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا همان اچ دی بهره می‌برد. بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر آن به 315 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. دوربین اصلی و سلفی این محصول هم به ترتیب از سنسورهایی 5 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. مایکروسافت برای این ویندوزفون پایین رده‌ی خود از سیستم روی یک چیپ (SoC) اسنپدراگون 210 کوالکام بهره گرفته و رم آن ظرفیت یک گیگابایتی را به همراه دارد. همچنین حافظه‌ی داخلی پیش فرض لومیا 550 ظرفیتی معادل با 8 گیگابایت را ارائه می‌کند. البته باید اشاره کنیم که این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را هم ارائه می‌کند که به موجب آن کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس دی (Micro SD) میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 200 گیگابایت افزایش دهند.

کمپانی مایکروسافت برای این ویندوزفون مقرون به صرفه از باتری با توان و ظرفیت 2100 میلی آمپر ساعت بهره گرفته است و این محصول را از نظر تنوع رنگی در دو رنگ مشکلی و سفید روانه‌ی بازار می‌کند. متاسفانه لومیا 550 مایکروسافت از قابلیت "محیط پیوسته‌ی ویندوز 10" یا همان "Windows 10 Continuum" پشتیبانی به عمل نمی‌آرود. همچنین قابلیت‌هایی نظیر Hello، Voice Wakeup و PureView نیز توسط لومیا 550 پشتیبانی نمی‌شوند. این موارد از جمله عمده‌ترین نقاط ضعف مربوط به این ویندوزفون مقرون به صرفه محسوب می‌شوند.

1

با عرضه‌ی لومیا 550 در واقع مایکروسافت قصد دارد که باز هم در روند کسب درآمدهای خود و فروش سری محصولات لومیای خویش تغییراتی ایجاد کند. مایکروسافت هم اکنون از این نظر جایگاه بسیار بدی داشته و میزان فروش ویندوزفون‌هایش کاملا نا امید کننده محسوب می‌شود. بنابراین عرضه‌ی ویندوزفون ارزان قیمت لومیا 550 مطمئنا می‌تواند یک تلنگری در این زمینه ایجاد نماید و شاید بتواند روند فروش این سری از محصولات در بهبود بخشد. بر اساس اطلاعات اخیری که از سوی سازمان جهانی IDC ارائه شد، مشخص گردید که هم اکنون ویندوزفون‌های مایکروسافت تنها 2.2 درصد از کل آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال 2015 را تشکیل می‌دهند. همچنین پیش بینی شده که ارائه‌ی ویندوز 10 نیز نمی‌توان چندان کمکی به این روند داشته باشد و میزان استقبال کاربران از محصولات اندرویدی و ای او اسی روز به روز در حال افزایش خواهد بود. بنابراین هنوز مشخص نشده که مایکروسافت چه تدابیری را بدین منظور در سر دارد! اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، مطمئن باشید که مایکروسافت در صنعت گوشی‌های هوشمند ورشکست خواهد شد.

منبع: zdnet

ارسال نظر