مروری بر شایعات مرتبط با لومیا 650؛ آخرین ویندوزفون سری لومیای مایکروسافت

شایعات زیادی در رابطه با ویندوزفون لومیا 650 منتشر شده که بیشتر آن‌ها حاکی از میان رده بودن این محصول هستند. در این مقاله قصد داریم که نگاهی دقیق‌تر به شایعات مرتبط با لومیا 650 بیاندازیم.

مروری بر شایعات مرتبط با لومیا 650؛ آخرین ویندوزفون سری لومیای مایکروسافت

به گزرش کلیک، احتمالا لومیا 650 آخرین ویندوزفون از سری محصولات لومیای شرکت مایکروسافت خواهد بود. به بیان دیگر ظاهرا مایکروسافت قصد دارد که تنها از یک ویندوزفون سری لومیا دیگر رونمایی کند و این ویندوزفون لومیا 650 است. این گوشی هوشمند یک محصول میان رده بوده و مشخصات فنی آن نیز در هیمن حد و اندازه خواهند بود. در ادامه قصد داریم که نگاهی به خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی این ویندوزفون داشته باشیم و یک جمع‌بندی کلی در رابطه با آن را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

طراحی و زمان عرضه

بنا به اطلاعات کنونی به دست آمده، ویندوزفون لومیا 650 مایکروسافت از نظر طراحی و شکل ظاهری چندان منحصر به فرد نخواهد بود. در تصاویر رندر شده مرتبط با این محصول بدنه فلزی آن قابل تشخیص است و ظاهرا دستگاه در دو رنگ مشکلی و سفید عرضه می‌شود. هیچ نکته خاصی در طراحی بدنه این گوشی مشاهده نمی‌شود و ظاهرا دکمه‌های فیزیکی آن در لبه سمت راست دستگاه تعبیه خواهند شد.

1

به طور کی زمان دقیق عرضه لومیا 650 به معضلی اساسی تبدیل شده است. پیش از این برخی از منابع خبری مدعی شده بودند که مایکروسافت قصد دارد این ویندوزفون را در روز یکم ماه فوریه رونمایی کند، اما هم اکنون در تاریخ پنجم ماه فوریه به سر می‌بریم و هنوز هیچ خبری از لومیا 650 نشده است. حال پیش بینی‌ها حاکی از احتمال رونمایی این ویندوزفون در کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 است.

مشخصات فنی

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، ویندوزفون لومیا 650 یک محصول میان رده خواهد بود. بنابراین انتظار نداشته باشید که قابلیت‌های سخت افزاری آن منجر به شگفت زده شدنتان شود. بنا به گزارشات کنونی به دست آمده، ظاهرا لومیا 650 از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر 720 در 1280 پیکسلی یا اصطلاحا اچ دی بهره‌مند می‌شود. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن احتمالا یکی از دو تراشه اسنپدراگون 210 یا اسنپدراگون 212 کوالکام خواهد بود.

ظاهرا این ویندوزفون به رم 1 گیگابایتی مجهز شده و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. لومیا 650 مایکروسافت احتمالا از حافظه داخلی 8 گیگابایتی نیز بهره‌مند می‌شود. گفته شده که این گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) نسبت به افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه اقدام کنند.

پیش از این گفته شده بود که مایکروسافت علاوه بر ویندوزفون لومیا 650 قصد رونمایی از دو ویندوزفون دیگر با نام‌های لومیا 750 و لومیا 850 را نیز دارد. اما بنا به گزارشات اخیر به دست آمده، ظاهرا عرضه این دو گوشی کنسل شده و لومیا 650 آخرین محصول از سری ویندزوفون‌های لومیا مایکروسافت خواهد بود. همانگونه که پیش از این هم اشاره کردیم، انتظار داریم که مایکروسافت نهایتا در رویداد MWC 2016 از این ویندوزفون رونمایی کند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر