مایکروسافت تاریخ عرضه هدست های واقعیت ترکیبی را اعلام کرد

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت در نمایشگاه IFA 2017 از تاریخ عرضه هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز (Windows Mixed Reality) پرده برداشت.

مایکروسافت تاریخ عرضه هدست های واقعیت ترکیبی را اعلام کرد

شرکت های پارتنر Microsoft PC، در رویداد بزرگ IFA 2017 آلمان، از جدیدترین مدل هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز (Windows Mixe Reality) رونمایی کردند. طبق گزارش رسمی مایکروسافت، این هدست ها در ماه اکتبر به بازار های جهانی عرضه می شوند.

مایکروسافت در ادامه این گزارش به این نکته اشاره کرد که مصرف کنندگان و کاربران می توانند اولین بچ (Batch) از هدست های واقعیت ترکیبی را در کنار Windows 10 Fall Creators Update روز ١٧ اکتبر در اختیار داشته باشند.

قیمت هدست های mixed reality از ۲۹۹ دلار (هدست شرکت Acer) شروع می شود. در حالی که هدست های واقعیت ترکیبی شرکت HP با کمی افزایش قیمت، به قیمت ۴۵۰ دلار به بازارهای جهانی عرضه می شوند البته ناگفته نماند هدست های شرکت HP دارای کنترلرهای موشن (Motion Controler) هستند.

در مقابل هدست های شرکت Dell/Lenovo با قیمت ۳۴۹ دلار به بازار عرضه می شوند. شرکت Asus نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که تا بهار سال ۲۰۱۸ هدست های mixed reality خود را عرضه نخواهد کرد.

البته این شرکت یک طرح مفهومی از هدست های خود در نمایشگاه IFA 2017 به نمایش گذاشت. کارشناسان برآورد کرده اند قیمت این هدست گران قیمت، در محدوده ۵٣۵ دلار خواهد بود. بدین ترتیب شرکت Asus پس از چند ماه از عرضه هدست های واقعیت ترکیبی رقبای خود، هدست های خود را معرفی خواهد کرد و علت این امر هنوز مشخص نشده است.

در فرصتی که این هفته در نمایشگاه IFA 2017 برای تیم کارشناسی هدست های واقعیت مجازی و ترکیبی قرار داده شده بود، این تیم نگاهی عمیق تر و دقیق تر به هدست های واقعیت ترکیبی مایکروسافت داشته است.

طبق گزارش تیم کارشناسی، آنها تجربه ای مشابه هدست واقعیت مجازی Oculus و سایر دیوایس های واقعیت مجازی داشته اند. شرکت مایکروسافت به کاربران واقعیت ترکیبی این امکان را می دهد تا از برنامه های جهانی Windows Store بر روی هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز استفاده کنند همچنین با قرار گرفتن در محیط مجازی Cliff House می توانند از امکانات و ویژگی های این محیط مجازی بهره مند شوند.

هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز شرکت مایکروسافت به تمامی بازی های SteamVR دسترسی دارد همچنین شما می توانید به بعضی از بازی های Windows Store دسترسی داشته باشید.

ارسال نظر