با اقدام انقلابی مایکروسافت دیگر به کیبورد نیاز ندارید

مایکروسافت هنوز اعتقاد دارد که تکنیک ردیابی حرکات دست فناوری بعدی ورودی های PC خواهد بود.

با اقدام انقلابی مایکروسافت دیگر به کیبورد نیاز ندارید

به گزارش کلیک، مایکروسافت می خواهد از کیبورد و ماوس عبور کند تا بتواند رابط های آینده را تقویت کند. اگرچه این شرکت سازنده نرم افزار در زمینه های تشخیص صدا و واقعیت افزوده سرمایه گذاری کرده است، اما بخش پژوهش مایکروسافت به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه ردیابی حرکات دست نائل شده است. پژوهشگران در حال کار بر روی نرم افزاری هستند که اجازه می دهد محیط های مجازی بتوانند حرکات دقیق دست را ردیابی و شناسایی کنند. این پیشرفت ها می توانند در هدست های واقعیت مجازی به کار گرفته شوند و یا برای کنترل دقیق تر اشیاء مجازی بر روی یک صفحه نمایش مورد استفاده قرار گیرند.

Microsoft_6584_630.0.0

مایکروسافت قسمتی از کار خود را در دو کنفرانس پژوهش آکادمیک در تابستان امسال معرفی خواهد کرد، که نگاه نزدیک تری به آینده مجازی احتمالی ما خواهد بود. مایکروسافت بر روی بهبود دقت ردیابی حرکات دست تمرکز کرده است، در همین حال در حال کاهش میزان نیروی مورد نیاز برای پردازش حرکات پیچیده است. به گفته جیمی شاتون، پژوهشگر برتر در زمینه بینایی کامپیوتری در آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت در بریتانیا، " ما در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که دقت به اندازه ای است که کاربر می تواند احساس کند دست آواتار دست واقعی خود او است. این یک موضوع پژوهشی در طی چندین سال گذشته بوده است، اما به نظر او اکنون زمانی است که ما می خواهیم راه حل های واقعی، کاربردی و قابل جایگزینی را در این زمینه شاهد باشیم. "

مایکروسافت این هفته دو ویدئو منتشر می کند تا پیشرفت های خود در زمینه ردیابی حرکات دست را نمایش دهد. اولین ویدئو مثال هایی را نشان می دهد که در آن کاربران می توانند با دکمه ها، کیبوردهای مجازی، صفحات شماره گیری، دکمه های برجسته و کشویی تعامل دقیق تری داشته باشند. مایکروسافت ادعا می کند آنهایی که در حال تست این پژوهش بوده اند یک " حس واقعی مالکیت نسبت به دست های مجازی خود " را گزارش کرده اند." به سادگی می توان تصور کرد که از این نوع پژوهش می توان برای ایجاد ابزارهای مجازی، و یا برای کنترل تعاملات گوناگون در بازی ها استفاده کرد. در این ویدئوی پژوهشی مایکروسافت نیز این گونه قابلیت ها نشان داده شده است.

اگرچه مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی در زمینه رویکرد های واقعیت افزوده برای HoloLens انجام داده است، اما این سازنده نرم افزار همیشه به طور ضمنی اشاره کرده است که حرکات دست بیشتری راه خود را به ویندوز باز خواهند کرد. در سال ۲۰۱۳، مایکروسافت نشان داد که می توان ویندوز را با حرکات روی هوا از طریق دوربین Kinect هدایت کرد. به نظر می رسد که آن قابلیت اکنون به چیزی به نام " پروژه پراگ " توسعه پیدا کرده است. هدف این پروژه فراهم کردن حرکات دست برای تولید کنندگان نرم فزار و توانایی ایجاد حرکات سفارشی در نرم افزارها است. دوربین های سه بعدی به طور قابل توجهی در حال کوچک شدن هستند، اما پروژه پراگ به لپ تاپ ها و کامپیوترهای دسکتاپ نیاز خواهد داشت تا بتواند به طور گسترده این دوربین های جدید مشابه Kinect را با حرکات دست سازگار کند. سازندگان نرم افزار از Kinect در Xbox استقبال نکردند، حتی بعد از این که مایکروسافت در هر بسته بندی Xbox One یک Kinect قرار داد، بنابراین مشخص نیست که آیا درخواستی برای استفاده از قابلیت حرکات برای هدایت ویندوز وجود خواهد داشت.

در حال حاضر قابلیت ردیابی حرکات دست و بدن مایکروسافت فقط در حد یک پروژه پژوهشی است، اما این بدین معنا نیست که آنها هیچ وقت آن را در آینده به واقعیت تبدیل نخواهند کرد. مایکروسافت به سال ۲۰۱۲ اشاره می کند، وقتی که این شرکت بر روی یک قابلیت " غیر لمسی" مربوط به آینده که از واقعیت افزوده انرژی می گرفت سرمایه گذاری کرده بود، چند سال قبل از این که این شرکت هدست HoloLens خود را عرضه کند. خیلی کم پیش می آید که پروژه های مایکروسافت دقیقاً به چیزی که این شرکت قصد دارد در چند سال آینده برای مصرف کنندگان ارائه کند، اشاره کنند. کیبورد و ماوس هنوز راه زیادی دارند تا به پایان کار خود برسند، اما اگر حق با مایکروسافت باشد پس این دو وسیله می توانند برخی ضمیمه های مربوط به حرکات دستی را در این مسیر با خود همراه کنند.

ارسال نظر