مایکروسافت پلتفرم سخت‌افزاری برای هوش مصنوعی آنی می‌سازد

رسانه کلیک – مایکروسافت سخت‌افزار هوش مصنوعی آنی بانام پروژه Brainwave ساخته است که با استفاده از تراشه جدید اینتل، درخواست‌ها را بدون تأخیر پردازش می‌کند.

مایکروسافت پلتفرم سخت‌افزاری برای هوش مصنوعی آنی می‌سازد

هنگام کار باهوش مصنوعی اطلاعات باید بدون تأخیر در اختیار کاربر قرار بگیرند. امروزه دستیارهای هوشمند در کمترین زمان ممکن پاسخ شمارا می‌دهند و دوربین‌های امنیتی هم در کمترین زمان ممکن هشدار و اخطار را به سرورهای اصلی منتقل می‌کنند. مایکروسافت به‌خوبی بر این موضوع واقف است و به‌تازگی پلتفرم شتاب‌دهنده سخت‌افزاری خود بانام پروژه Brainwave را ارائه کرده است.

مایکروسافت از تراشه قابل‌برنامه‌ریزی FPGA بانام Stratix 10 در این پروژه استفاده کرده است که با استفاده از این تراشه اطلاعات با بیشترین سرعت ممکن و کمترین تأخیر یعنی ۱ میلی‌ثانیه با سرعت،۳۹٫۵ ترافلاپس، پردازش می‌شوند.

هوش مصنوعی مایکروسافت نسبت به سایر رقبای خود منعطف‌تر است و بر پایه موتور پردازش شبکه عصبی نرم‌افزاری که بر روی تراشه FPGA ارائه‌شده است، اجرا می‌شود. هوش مصنوعی مایکروسافت با Google's TensorFlow و سیستم‌های دیگر هم سازگار است.

مایکروسافت پروژه Brainwave را در سرویس ابری Azure در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا شرکت‌ها از هوش مصنوعی آنلاین استفاده کنند. مایکروسافت به میدان آمده است تا با گوگل و فیس‌بوک درزمینهٔ هوش مصنوعی آنلاین رقابت کند.

ارسال نظر