مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ مجهز به سیستم امنیتی شد

با توجه به رشد تکنولوژی و توسعه امنیت وب و شبکه بسیاری از ویروس هایی که در دهه های گذشته وجود داشتند، دیگر موثر نیستند. با این حال، هنوز کاری است که باید در مایکروسافت آفیس انجام دهید تا از این مهم اطمینان حاصل کنید.

مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ مجهز به سیستم امنیتی شد

به گزارش کلیک، مایکروسافت آفیس به شما امکان ایجاد ماکروها را می دهد( تکه کدهایی هستند که درون ورد یا اکسل اجرا می شوند تا وظایف محوله را به صورت اتوماتیک انجام دهند.) برای مثال، شما می توانید یک ماکرو در اکسل داشته باشید که اطلاعات را از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می کند یا محاسبات پیچیده ای را انجام می دهد.سال ها قبل، هکرها دریافتند که می توانند از این ماکرو ها برای اهاف شوم خود و حمله به کامپیوترها استفاده نمایند.

در سالیان گذشته تنها حقه هکران برای رسیدن به اهداف شوم خود، فریب دادن کاربران برای اجرای یک فایل اکسل یا ورد آلوده بود. با باز شدن فایل ورد یا اکسل آلوده، ماکرو اجرا می شد و حمله به اتمام می رسید.
در واقع اگر هکر می خواست از حملات ماکرو استفاده کند تنها باید دلیل قانع کننده ای برای اجرای فایل آلوده توسط قربانی می آورد تا ماکرو اجرا شود. تا جایی که تعداد حملات ماکرو با توجه به انتقال فایل های آفیس توسط کاربران سر به فلک کشید.

به همین منظور مایکروسافت،ویژگی جدید یبه آفیس ۲۰۱۶ اضافه کرد. این ویژگی جدید به مدیر شبکه این اجازه را می دهد تا زمان و چگونگی استفاده کامپیوترها از ماکرو در شبکه را تعیین کند. به طوری که حتی اگر فردی فریب خورد و ماکرو را اجرا کرد، هکر قادر نخواهد بود اقدامی انجام دهد.

این ویژگی جدید برای شرکت ها بسیار مفید است در حالی که اگر شما آخرین نسخه آفیس را در اختیار نداشته باشید نمی توانید از آن استفاده کنید؛ چرا که نیاز به تغییر تنظیمات مدیریت سیاست ها در آفیس است که در نسخه های پایین تر وجود ندارد.

همان طور که قبلا اشاره شد، ماکرو ها به طور پیش فرض غیر فعال شده اند، اگر می خواهید از این موضوع مطمئن شوید، بر روی آیکون آفیس در سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Word options را انتخاب کنید .
و سپس Trust center را در ستون سم چپ در بالای دکمه تنظیمات Trust center کلیک کنید. سپس، تنظیمات ماکرو را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه disable all macros with notification تیک دارد.اگر فایلی نیاز به ماکرو داشته باشد، به شما اطلاع داده می شود و ماکروها به صورت اتوماتیک اجرا نمی شوند.

مرحله دیگری که به شما آموزش می دهیم تا از خطر حملات در امان بمانید، پرهیز از قربانی شدن در حملات فیشینگ است. بر روی هیچ لینک یا لینک دانلودی در فایل های آفیس کلیک نکنید.

اگر بر روی فایلی کلیک کردید و از شما خواست تا ماکرو را اجرا کنید، این کار را نکنید. و با فردی که این فایل را برای شما ارسال کرده تماس بگیرید و از صحت و سقم ضرروت اجرای ماکرو مطلع شوید؛ مگر اینکه اجرای ماکرو ضروری باشد مثل امور مالیاتی و ... در غیر اینصورت فایل را اجرا نکنید.

ارسال نظر