برنامه مایکروسافت برای محبوبیت مجدد ویندوز بین کاربران

مدیر عامل شرکت مایکروسافت از برنامه این شرکت برای تشویق توسعه دهندگان نخبه جهت بازگشت به ویندوز و ساخت برنامه برای آن می گوید . این توسعه دهندگان مدتی است توسعه برنامه های ویندوز را ترک کرده و به IOS، IOS X و اندروید روی آورده اند.

برنامه مایکروسافت برای محبوبیت مجدد ویندوز بین کاربران

به گزارش کلیک، نادلا طی یک مصاحبه با BuzzFeed اشاره کرد که چگونه محصولات halo (هدست های پوشیدنی) مثل HoloLens می تواند فروش و توجه به سایر محصولات را افزایش دهد.

نادلا قبلا خواسته بود تا سهم مارکت ویندوز فون را کاهش دهد که این برای توسعه دهندگان اصلا خوشایند نبود.

او گفت: معمولا توسعه دهندگان خبره به سمت پلت فرم های بزرگ تر حرکت می کنند. همان طور که مشخص است امروز ما در زمینه گوشی های هوشمند حرف زیادی برای گفتن نداریم. ولی اکنون ما با استفاده از محصول واقعیت مجازی HoloLens قادریم تعداد زیادی از این توسعه دهندگان را به سمت ویندوز برگرداندیم. همچنین با تبدیل Xbox به یک رایانه ویندوزی ما می توانیم گروه گسترده ای از توسعه دهندگان را به سمت ویندوز بکشانیم.

بنابر این ترفند ویندوز استفاده از قدرت چشمگیر HoloLens و Xbox برای جذب توسعه دهندگان به پلت فرم ویندوز است.

HoloLens یک هدست واقعیت مجازی است که مایکروسافت مانور زیادی روی آن می دهد واز سیستم عامل ویندوز استفاده می کند. نادلا از آن به عنوان یک قسمت مهم از آینده مایکروسافت یاد می کند. این دستگاه اخیرا برای روزنامه نگاران و توسعه دهندگان به نمایش در آمد.

این شرکت راه زیادی برای رفتن دارد چرا که Windows Store هنوز به اندازه App Store و Google Play رشد نکرده است. این سرویس هم اکنون نزدیک به 350 هزار نرم افزار و برنامه ی مختلف دارد در حالی که دو سرویس دیگر به ترتیب 1.6 و 1.5 میلیون نرم افزار مختلف دارد. البته گروه های توسعه دهنده مشهور مثل Uber جدیداً برای ویندوز هم نرم افزار عرضه کرده است.

منبع: techinsider.io

ارسال نظر