افزایش رشد Xbox و Surface مایکروسافت با وجود همه‌گیری ویروس کرونا

رسانه کلیک - درآمد شرکت مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ با وجود همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است و Xbox و Surface مایکروسافت نیز رشد داشته‌اند. 

افزایش رشد Xbox و Surface مایکروسافت با وجود همه‌گیری ویروس کرونا

شرکت مایکروسافت مانند فصل گذشته ، برخلاف رکود اقتصادی موجود در تمام دنیا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، درآمد مطلوبی داشته است. بر اساس گزارش مالی این شرکت در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ ، درآمد مایکروسافت ۳۸ میلیارد دلار (۱۳ درصد بیشتر از همین زمان در سال گذشته) بوده است و سرویس Xbox این شرکت ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین فروش Surface مایکروسافت ۲۸ درصد رشد داشته است و به ۱/۷ میلیارد دلار رسیده است.

البته این اعداد و ارقام خیلی هم عجیب نیستند و در دوران همه‌گیری ویروس کرونا همه مردم به رایانه‌های شخصی نیاز داشتند تا کارهای خود را از خانه انجام دهند یا در کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها شرکت کنند. همچنین همه افراد به وسیله سرگرمی مانند Xbox نیاز داشتند تا بتوانند قرنطینه را تحمل کنند.

همچنین سرویس ابری مایکروسافت نیز عملکرد بهتری نسبت به هر زمان دیگری دارد و با رشد ۱۷ درصدی خود نسبت به سال گذشته، به درآمد ۱۳.۴ میلیارد دلاری رسیده است.

شرکت مایکروسافت بدون هیچ آسیبی در حال عبور از بحران کرونا است و افزایش درآمد او منجر به افزایش ارزش سهام این شرکت نیز شده است.

ارسال نظر