مایکروسافت نسخه نهایی و سریع تر ویندوز 10 را سال آینده عرضه می کند

درست چند روز قبل از تعطیلات سال نو مایکروسافت نسخه پیش نمایشی از نسخه جدید ویندوز 10 ارائه داده است.

مایکروسافت نسخه نهایی و سریع تر ویندوز 10 را سال آینده عرضه می کند

انتظاری که باید داشته باشید این است: هیچ ویژگی جدیدی در این نسخه جدید(11082) نخواهید یافت و به جای آن مایکروسافت روی سرعت بخشی به ویژگی های موجود کار می کند.

preview-build-11082

به گزارش کلیک ، کریسمس امسال برای اعضای طرح Windows Insider (طرحی که اعضای آن می توانند جدیدترین نسخه ی ویندوز را قبل از سایرین دریافت کنند) زودتر شروع شده است. اعضایی که به تازگی یک نسخه غیر منتظره جدید از ویندوز را درست چند روز قبل از تعطیلات دریافت کردند.نسخه 11082 هم اکنون برای اعضای طرح Insider موجود است که می توانند از طریق برنامه ویندوز آپدیت آن را دریافت کنند.

مثل همه ی نسخه های پیش نمایش قبلی، نسخه جدید نیز دارای تاریخ انقضا است (که در این مورد 15 جولای 2016 تاریخ خورده است) و پس از آن یک واتر مارک با اعلام آزمایشی بودن آن نسخه روی دسکتاپ ظاهر می شود.

نکته قابل توجه آن است که شماره ساخت نسخه جدید از شماره 10586 (آپدیت ماه نوامبر) به شماره جدیدی که با عدد 11 آغاز می شود پرش کرده است و این یعنی این نسخه ای جدید در یک سری جدید است که باید با بروز رسانی های گسترده و اساسی در نسخه ای که اواسط 2016 منتشر می شود همراه باشد.

Gabe Aul فردی که انتشار نسخه جدید را در پستی در وبلاگش اعلام کرد تلاش کرد تا انتظارات کاربران را از نسخه جدید تعدیل کند و نوشت:

"فعلا شما در این نسخه تغییر بزرگ یا ویژگی جدیدی نخواهید دید. در حال حاضر تیم ما روی بازخورد هایی که از آپدیت نوامبر دریافت کرده تمرکز کرده تا ویندوز جدید را بهبود دهد. تغییرات جدید شامل آپدیت یک جا از طریق سیستم بروز رسانی ویندوز 10 نسخه نوامبر هم می شود."

او اضافه کرد: "نسخه جدید ویندوز 10 برای موبایل هم در دسترس خواهد بود."

او افزود: این نسخه همچنین شروع یک حرکت بزرگ برای بهبود ساختاری OneCore که هسته مشترک ویندوز در تمام دستگاه ها است، می باشد. ما در حال بازنویسی قسمتی از کد ها و موارد مهندسی دیگر هستیم تا مطمئن شویم OneCore برای گروه به خوبی ساختار بندی شده تا بررسی برای ویژگی های جدید و بهبود را در سال جدید شروع کنند.

او افزود: سال آینده نسخه های پیش نمایش با سرعت بیشتری به دست آزمایش کنند گان می رسد و گفت:

"برای انجام این کار ما در حال ارزیابی مجدد معیار های برنامه اینسایدر هستیم تا نسخه های بیشتری روی ویندوز اینسایدر قرار گیرد. معیار های جدید به معیار های ما برای عبور راحت تر از فیلتر داخلی شرکت بسیار نزدیک است به این معنی که نسخه های بیشتر از فیلتر ما عبور کرده و برای کاربران دیگر نیز قابل دسترس می شود و این همچنین باعث می شود نسخه های منتشر شده دارای باگ ها و مشکلات بیشتری باشد که میتواند کمی برای کاربران دردسر ساز باشد. این یک مبادله است، نسخه های بیشتر در قبال مشکلات بیشتر."

اگر شما یکی از اعضای طرح Insider هستید و آمادگی لازم برای این ریسک را ندارید این بهترین وقت است که از این گروه خارج شوید.

منبع: zdnet.com

ارسال نظر