مشخصات فنی ایکس باکس اسکورپیو رسما اعلام شد

سرانجام کمپانی نامدار مایکروسافت از کنسول جدید میان نسلی ایکس باکس اسکورپیو رونمایی کرد. در پی این رونمایی، مشخصات سخت افزاری این غول جدید نیز به صورت رسمی اعلام گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

مشخصات فنی ایکس باکس اسکورپیو رسما اعلام شد

در پی این رونمایی، مشخصات سخت افزاری این غول جدید نیز به صورت رسمی اعلام گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، همان طور که در خبر قبلی خدمت شما کاربران عزیز عرض کردیم، کمپانی مایکروسافت امروز به صورت رسمی از کنسول جدید ایکس باکس اسکورپیو رونمایی کرد. بر خلاف تصور و گفته ردموندی ها که این کنسول در تعطیلات پایان سال میلادی ۲۰۱۷ معرفی می شود، امروز کمپانی بزرگ مایکروسافت ضمن اعلام مشخصات سخت افزاری کنسول جدید خانواده ایکس باکس، امکان دسترسی اختصاصی اعضای بخش دیجیتال فاندری وب سایت معتبر یورو گیمر به این دستگاه را فراهم کرد.

بنا به گفته وب سایت دیجیتال فاندری، کنسول جدید ایکس باکس اسکورپیو دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای سفارشی x86 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز می باشد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این دستگاه، بسیار قدرتمند است و گویا ادعای ردموندی ها مبنی بر قدرتمندترین کنسول تاریخ، ادعایی دروغین نبوده و ایکس باکس اسکورپیو، قویترین کنسولیست که تا به امروز طراحی و ساخته شده است. پردازنده گرافیکی این کنسول، ۴۰ واحد محاسباتی سفارشی با فرکانس ۱۱۷۲ مگاهرتز دارد. شایان به ذکر است پردازنده گرافیکی کنسول پلی استیشن ۴ پرو، تنها ۳۶ واحد محاسباتی و پردازشی با فرکانس ۹۱۱ مگاهرتز دارد.

برتری کنسول ایکس باکس اسکورپیو تنها به پردازنده مرکزی و گرافیکی آن محدود نمی شود بلکه میزان حافظه رم به کار رفته در آن نیز در مقایسه با پلی استیشن ۴ پرو، بالاست! ردموندی ها در کنسول جدید خود، از رم ۱۲ گیگابایتی GDDR5 استفاده کردند تا پردازشات و محاسبات به خوبی و با سرعت بالایی صورت گیرد.

متاسفانه مایکروسافت در ایکس باکس اسکورپیو، از هادر های پرسرعت SSD استفاده نکرده و بازهم شاهد استفاده از هادر های معمولی در کنسول های بازی هستیم. البته سازندگان برای این تصمیم خود، دلیل کاملا منطقی ای دارند. از آن جا که قیمت هادر های SSD در مقایسه با هارد های معمولی بسیار بالاست، ردموندی ها به منظور کاهش قیمت نهایی Xbox Scorpio، مجبورا از هادرهای معمولی استفاده کردند. درایور نوری دستگاه هم، یه سر و گردن از کنسول پلی استیشن ۴ پرو بالاست چرا که به صورت کامل از بلوری ۴K پشتیبانی می کند.

در زیر می توانید سخت افزار به کار رفته در کنسول Xbox Scorpio را مشاهده کنید.

پردازنده مرکزی (CPU): هشت هسته ای سفارشی x86 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی (GPU): 40 واحد محاسباتی سفارشی با فرکانس ۱۱۷۲ مگاهرتز

رم (Memory): 12 گیگابایت GDDR5

میزان پهنای باند مموری (Memory Bandwidth): 326 گیگابایت بر ثانیه

هارد درایو (Hard Drive): یک ترابایت ۲.۵ اینچی

درایو نوری (Optical Drive): بلوری ۴K (UHD)

در حال حاضر، هیچ اطلاعات و جزئیاتی از نام نهایی، قیمت، ظاهر، ابعاد و... پروژه اسکورپیو در دسترس نیست. پیش بینی می شود مایکروسافت در کنفرانس E3 2017، جزئیات بیشتری را در اختیار طرفداران قرار دهد. ناگفته نماند این دستگاه در تعطیلات سال میلادی ۲۰۱۷ (اواخر پاییز ۹۶)، به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

بزودی مقایسه کامل و همه جانبه دو کنسول ایکس باکس اسکورپیو و پلی استیشن ۴ پرو در رسانه کلیک منتشر خواهد شد. همراه ما بمانید...

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با سخت افزار به کار رفته در کنسول ایکس باکس اسکورپیو چیست؟ عملکرد و میزان فروش کنسول جدید ایکس باکس اسکورپیو را چگونه پیش بینی می کنید؟ به نظر شما، مایکروسافت قادر به جبران شکست قبلی خود خواهد بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر