اشتباه غیر عمدی، مایکروسافت را مجبور به آپدیت معکوس کرد

هفته­ گذشته مایکروسافت به صورت ناگهانی ابزار آنلاین دانلود جدیدترین فایل­های نصب ویندوز10 را از روی سایت خود برداشت.

اشتباه غیر عمدی، مایکروسافت را مجبور به آپدیت معکوس کرد

به گزارش کلیک، این شرکت توضیح داد که دلیل این تصمیم وجود باگ­های کوچک بوده است و هم‌اکنون این ابزار دوباره در دسترس است. بعد از اینکه هفته گذشته به صورت ناگهانی به­ روزرسانی نوامبر ویندوز10 از سرورهای دانلود برداشته شد، مایکروسافت امروز آن را به حالت قبل برگرداند.

متن بیانیه رسمی جدید به این صورت است:

جدیداً متوجه مشکلی شدیم که ممکن بود روی تعداد بسیار اندکی از افرادی که ویندوز10 را نصب کرده و به­ روزرسانی نوامبر را افزوده ­اند، تاثیر بگذارد. هنگامی که بعضی از مشتری­ ها به­ روزرسانی نوامبر را نصب کردند، احتمال داشت تعدادی از اولویت­های تنظیمات آن­ها سهواً از بین رفته باشد. تنظیمات آن­ ها را در روزهای آتی بازیابی خواهیم کرد و برای مشکل پیش آمده عذرخواهی می­ کنیم. ما تلاش کردیم تا با سریع­ ترین سرعت ممکن، مشکل را حل کنیم. این مشکل تاثیری روی نصب های آتی به­ روزرسانی نوامبر که از امروز در دسترس هستند، نخواهد داشت.

ابزار تولید رسانه­ ویندوز10، به کاربران ویندوز اجازه­ دانلود فایل ­های نصب و به­ روزرسانی را می­ دهد و بار دیگر به همگان اجازه­ به دست آوردن ساخت 10586 را خواهد داد که یک بسته­ کامل برای نصب است و شامل به­ روزرسانی نوامبر هم هست.

بهترین فایده فایل­ های نصب جدید این است که به ویندوز10 اجازه­ فعال شدن با کد فعالسازی (product key) ویندوز7، ویندوز8 و یا ویندوز8.1 را می­ دهد.

طبق گفته کسانی که از جزئیات با خبر بودند، "تعداد بسیار اندکی از کاربران ویندوز10" که به ­روزرسانی را اجرا کرده بودند، به یک باگ بسیار کوچک در ساخت 10586 برخورد کردند.

در این مدل از به­ روزرسانی، تنظیمات ویندوز، باید تمام تنظیمات کاربر را به نصب جدید منتقل کند. اما در این مورد، چهار تنظیم به صورت غیر عمد در این لیست قرار نگرفته بودند و به تنظیمات اولیه­ خودشان برگشته بودند که از قرار زیر هستند:

  • اجازه دسترسی برنامه ها برای استفاده از شناسه ­ تبلیغات کاربر
  • روشن کردن فیلتر SmartScreen برای محتویات وب
  • اجازه اجرای برنامه ­ها در پس­ زمینه
  • همخوان شدن با دستگاه ­ها

privacy-glitch-nov-update

تمام این چهار تنظیمات (که دوتا از آن­ها در عکس بالا قابل مشاهده است) در نصب به طور پیش­ فرض، روشن هستند. هر کاربر ویندوز10 که این چهار تنظیم را خاموش کرده بود، چه در هنگام نصب ویندوز10 و یا بعد از آن، در هنگام به­ روزرسانی به ساخت 10586 باعث شده بود به صورت ناخواسته دوباره روشن شود.

مشکل آنجاست که تمام آن تنظیمات در زیربخش خصوصی­ سازی در تنظیمات برنامه ویندوز10 وجود دارند. با توجه به محدودیت­ های قانونی که مایکروسافت در سراسر جهان بر روی آن کار می­ کند و علاوه بر آن که این کمپانی در طی ماه­های گذشته درباره مسائل امنیتی ویندوز10، خصومت­ های شدیدی را تحمل کرده، مشکل فوق حساس جلوه می­ کرد.

این بدان معناست که پای وکلا هم در میان بوده است و هنگامی که کار به گروه قانونی می­ رسد، وضعیت از حالت معمولی خارج می شود.

این موضوع نشان می دهد که بیانیه­ روز شنبه مایکروسافت بی­ معنی بوده است. در آن بیانیه، مایکروسافت اشاره داشت که تصمیم اتخاذ شده بخشی از یک تغییر سیاست روتین بود: "ما تصمیم گرفتیم که نصب­ های آتی باید در به ­روزرسانی­ های ویندوز باشد." آن "سیاست جدید" فقط 72 ساعت طول کشید تا تغییر کند. در حال حاضر، حداقل، می ­توانید از طریق به­ روزرسانی­ های ویندوز یا به عنوان فایل­ های نصب از طریق ابزار تولید رسانه، به این ارتقاءها دسترسی داشته باشید.

وضعیت فعلی چگونه پیش می­رود؟

به­ روزرسانی نوامبر از طریق به ­روزرسانی ویندوز برای دستگاه­ هایی قابل دسترسی است که ویندوز10 اصلی منتشر شده در ماه جولای با ساخت 10240 را مورد استفاده قرار می‌دهند. (کاربران ویندوز7 و 8.1 هیچگاه دچار این مشکل نشدند.)

بنا به گزارش، یک به ­روزرسانی که تازه­ منتشرشده است، تنظیمات را برای افرادی که قبلا به ­روزرسانی را انجام داده­ اند بازیابی خواهد کرد.

ابزار تولید رسانه بار دیگر اجازه دانلود جدیدترین انتشار Current Branch را می­دهد، که در این مورد ساخت 10586 است.

منبع : Zdnet

ارسال نظر