خداحافظی مایکروسافت با دنیای گوشی های هوشمند

شرکت مایکروسافت پس از چنیدن سال حضور در تولید گوشی های هوشمند و تصاحب شرکت نوکیا دیگر در این راه قدم بر نیم دارد چرا که با ظهور دستگاه های اندرویدی و آیفون، عرصه برایش تنگ شده است..به گزارش کلیک، پس از خرج کردن ۱۰ میلیارد دلار در شرکت Nokia، مایکروسافت در حال تعطیل کردن بخش گوشی های هوشمند خود است و به جای آن دو باره به حوزه ی موبایل با پلتفرم ویندوز بر خواهد گشت.

خداحافظی مایکروسافت با دنیای گوشی های هوشمند

به گزارش کلیک، پس از خرج کردن ۱۰ میلیارد دلار در شرکت Nokia، مایکروسافت در حال تعطیل کردن بخش گوشی های هوشمند خود است و به جای آن دو باره به حوزه ی موبایل با پلتفرم ویندوز بر خواهد گشت.

قبل از ظهور iphone، گوشی های ویندوزی مایکروسافت با گوشی های هوشمندی همچون nokia, palm و blackberry در حال رقابت و مبارزه بود و همه ی این شرکت ها در مقابل مایکروسافت شکست خوردند ونتوانستند همگام با مایکروسافت پیش بروند.

سه سال قبل مایکروسافت شرکت Nokia غول بزرگ شرکت تکنولوژیِ نرم افزار گوشی های هوشمند فنلاند را خرید اما لوگوی نوکیا را تغییر نداد. پس از مدتی فروش آن ها کاهش یافت و مایکروسافت در سال گذشته اسم nokia را به طور کامل برداشت. اکنون مایکروسافت در حال کنار گذاشتن این فعالیت است و تمام گوشی های مانده ی نوکیا را می فروشد.

اگرچه مایکروسافت در حال حاضر برای خود گوشی هوشمندی ندارد اما از گوشی های Lumia حمایت خواهد کرد و موبایل ویندوز خود را برای شرکت هایی همچون Acer, Alcatel و HP تولید خواهد کرد.

با توجه به تسلط دستگاه های اپل و اندرویدی بسیاری از سازندگان نرم افزار ها این را یک چاره اندیشی می نامند. درگاه پرداخت انلاین paypal هم نرم افزار های موبایل ویندوز و blackberry را از اوایل این سال حذف خواهد کرد.

به نظر می رسد که گوشی تازه منتشر شده ی lumia 650 اخرین گوشی ای باشد که مایکروسافت در کشور استرالیا می فروشد. اما شایعاتی مبنی بر این که مایکروسافت به دنبال توسعه surface phone است وجود دارد.

منبع: smh

ارسال نظر