بازگشت قدرتمندانه مایکروسافت به بازار گوشی های هوشمند

شرکت خوشنام مایکروسافت هیچگاه نتوانسته تا به طور موثر در بازار گوشی های هوشمند حضور داشته باشد،اما این شرکت هنوز قصد ندارد تا عطای این بازار را به لقایش ببخشد و در آینده ای بسیار نزدیک شاهد عرضه گوشی هوشمند قدرتمندی از این غول دنیای فناوری خواهیم بود.

بازگشت قدرتمندانه مایکروسافت به بازار گوشی های هوشمند

به گزارش کلیک،بارها و بارها شاهد تلاش های نا موفق این شرکت آمریکایی برای به دست آوردن قسمتی از بازار پر رونق فروش گوشی های هوشمند بوده ایم،اما گویا مدیران این شرکت علی رغم ضرر های هنگفتی که بابت تلاش های شکست خورده خود پرداخت کرده اند هنوز به ساخت گوشی های هوشمندی که مورد توجه کاربران قرار بگیرد امید دارند و بنا به گفته ساتیا نادلا مدیر عامل وقت این شرکت آمریکایی گوشی هوشمند بعدی شرکت مایکروسافت بهترین گجتی خواهد بود تا به حال دیده ایم.

آقای نادلا در مصاحبه اخیر خود با روزنامه استرالیایی Financial Review عنوان کرده است که مایکروسافت به هیچ وجه قصد ندارد فعالیت خود در حوزه تولید گوشی های هوشمند را متوقف کند و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مایکروسافت به زودی گوشی هوشمندی را معرفی خواهد کرد که آقای نادلا از آن به عنوان ابر گوشی هوشمند یاد می کند،به عبارت دیگر قصد مایکروسافت ساختن بهترین گوشی حال حاضر بازار نیست و این شرکت قصد دارد تا با معرفی گوشی هوشمند بعدی خود الهام بخش دیگر شرکت های فعال در حوزه تولید گوشی های هوشمند باشد و وضعیت فعلی بازار را به کلی متحول نماید.

البته بدیهی است که صرف اینکه مایکروسافت نیت به ایجاد تحول در بازار گوشی های هوشمند کرده نمی تواند تضمین کرد که این اتفاق در واقعیت نیز بیافتد و با در نظر گرفتن سیاست های اشتباه این شرکت در چند سال اخیر بعید نیست که رویکرد جدید این شرکت هم با شکست رو به رو شود.

از طرف دیگر با وجود تلاش های نا موفق و پی در پی این شرکت در چند سال گذشته باید به این موضوع اشاره کنیم که جایگاه فعلی این شرکت در ذهن مخاطبان به اندازه کافی قوی است که بتواند آنها را وادار به امتحان کردن گوشی هوشمند جدید این شرکت کند،کامپیوتر های سری سرفیس مایکروسافت چندین بار رکورد فروش را شکسته اند و حتی توانستند تا الهام بخش محصولات شرکت های رقیب باشند.

وقتی نام مایکروسافت سرفیس به گوش مخاطب می خورد در او هیجان مثبت ایجاد می شود و به راستی کلمه سرفیس بر روی هر گجتی که قرار بگیرد می توان از قبل روی فروش بالای آن حساب باز کرد،این دقیقا همان نکته ای است که مایکروسافت قصد دارد از آن در تلاش بعدی خود برای ورود به بازار گوشی های هوشمند استفاده کند.

اگر مایکروسافت بتواند از شهرت فعلی محصولات سری سرفیس خود برای معرفی گوشی هوشمند بعدی خود استفاده موثر به عمل آورد قطعا شاهد تغییر مسیر اساسی گوشی های هوشمند این شرکت در بازار باشیم.

مشتاقانه منتظر انتشار خبر های دیگری از گوشی های هوشمند بعدی شرکت مایکروسافت هستیم،منتقدان و کارشناسان بازار گوشی های هوشمند در طول این سال ها بار ها عنوان کرده اند که کار مایکروسافت در حوزه تولید گوشی های هوشمند تمام شده است و این شرکت باید به طور کلی بازار گوشی های هوشمند را ترک کند و اگر مایکروسافت بتواند این بار موفق عمل کند ثابت خواهد کرد که همه این انتقادات واهی و تو خالی بوده اند.

ارسال نظر