مایکروسافت از اولین کامپیوتر رو میزی خود به نام Studio رو نمایی کرد

شرکت مایکروسافت که پیش از این لپ تاپ هایی به نام Surface را به بازار عرضه کرده است اخیرا اقدام به طراحی اولین کامپیوتر رو میزی با نام surface Studio کرده است. به گفته این شرکت آی مک و مک پرو توانایی مقابله و رقابت با این کامپیوتر رو میزی همه منظوره را نخواهند داشت.

مایکروسافت از اولین کامپیوتر رو میزی خود به نام Studio رو نمایی کرد

به گفته این شرکت آی مک و مک پرو توانایی مقابله و رقابت با این کامپیوتر رو میزی همه منظوره را نخواهند داشت.

به گزارش کلیک، مدیر اجرایی و رئیس بخش طراحی و اجرایی ویندوز، تری میرسون اعلام کرده است که اولین کامپیوتر رو میزی مایکروسافت به زودی به بازار عرضه خواهد شد. به گفته میرسون استفاده از این کامپیوتر رو میزی برای کاربران بسیار ساده و آسان است. علاوه بر این از این کامپیوتر رو میزی می توان استفاده های چند جانبه داشت. به گفته این مدیر اجرایی آی مک و مک پرو اپل باید خود را برای یک نبرد همه جانبه با این کامپیوتر رو میزی جدید آماده کنند.

Surface Studio اولین کامپیوتر رو میزی است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده و به زودی به بازار ارائه خواهد شد. این کامپیوتر رو میزی یکی از مدرن ترین کامپیوترهایی خواهد بود که نه تنها کاربران می توانند از آن در تمام زمینه ها اعم از برنامه نویسی، بازی و گرافیک استفاده کنند بلکه طراحان می توانند از آن به عنوان بوم نقاشی دیجیتالی استفاده کنند.

مایکروسافت از Surface Studio در حاشیه یکی از کنفرانس های این شرکت که در نیویورک برگزار شده است رو نمایی کرد. همچنین قرار است مایکروسافت از نسخه جدیدی ویندوز ۱۰ به نام Creators که مخصوص طراحان و هنرمندان طراحی شده است به زودی رو نمایی کند.

بر اساس خبرهای رسیده به نظر می رسد surface Studio در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی یا اواخر سال جاری شمسی و یا اوایل سال آینده شمسی به بازار عرضه شود. هرچند تاریخ عرضه این کامپیوتر به بازار درست مشخص نیست اما مایکروسافت اعلام کرده است که کشور انگلستان اولین جایی خواهد بود که این کامپیوترها در بازار آن عرضه خواهد شد.

از جمله ویژگی های این کامپیوتر می توان به طراحی فوق باریک آن و صفحه نمایش ۲۸ اینچی آن با ۱۲٫۵ میلی متر قطر اشاره کرد. کاربران می توانند از قلم های surface و یا Stylus برای این صفحه نمایش استفاده کنند.

در این کامپیوتر همچنین از پردازنده نسل ۶ اینتل، کارت گرافیک NVIDIA به همراه رم ۴ گیگ و هارد با ظرفیت ۲ ترابایت استفاده شده است. با وجود اینکه خبرهای زیادی از طرف مایکروسافت در خصوص ویژگی ها و قابلیت های این کامپیوتر رو میزی منتشر شده است اما همچنان باید منتظر ماند تا این کامپیوتر رو میزی خارق العاده به بازار عرضه شود. به گفته مایکروسافت جامعه هدف برای استفاده از این کامپیوتر رو میزی طراحان، گرافیست ها و متخصصان برنامه نویسی است که می توانند از surface Studio بیشترین استفاده را در کار و حرفه خود ببرند.

ارسال نظر