معرفی سرفیس لپتاپ های جدید مایکروسافت

مایکروسافت دقایقی پیش در جریان کنفرانس خود که MicrosoftEDU# نام گرفته از لپ‌تاپ جدیدش برای دانش آموزان و دانشجویان رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از وجود سیستم‌عامل جدید مایکروسافت یا همان ویندوز ۱۰ اس در کنار پردازنده‌ی Core i7 و Core i5 اینتل بهره خواهد برد.

معرفی سرفیس لپتاپ های جدید مایکروسافت

به گزارش کلیک، همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت محصول جدیدی را که در واقع یک لپ‌تاپ از خانواده‌ی سرفیس است، رونمایی کرد. خانواده‌ی سرفیس فاقد یک لپ‌تاپ به معنای واقعی بود و محصولات پیشین رونمایی شده را در واقع می‌توان تبلت‌هایی تعریف کرد که قابلیت اتصال به کیبورد را دارند.

این لپ‌تاپ از وجود یک نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با نسبت تصویر دو به سه بهره می‌برد. این نمایشگر از فناوری پیکسل‌سنس بهره می‌برد تا تجربه‌ی بهترین را در نمایش محتوا برای کاربرانش رقم بزند. مایکروسافت اعلام کرده که ضخامت این لپ‌تاپ ۱۴.۵ میلی متر بوده و وزن آن نیز ۱.۲۵ کیلوگرم است. نمایشگر این لپ‌تاپ برای نشان دادن تعلق خاطر به خانواده‌ی سرفیس از قلم استایلوس سرفیس پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت خود نیز اذعان دارد که استفاده از قلم در فرم‌فکتور لپ‌تاپ چندان ساده نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد. سرفیس لپ‌تاپ قادر است تا انرژی مورد نیازش را به یکبار شارژ تا ۱۴.۵ ساعت تامین کند. ضمنا کاربران در صورت نیاز می‌توانند این لپ‌تاپ را با حافظه‌ی یک ترابایتی از نوع SSD سفارش دهند. سرفیس لپ‌تاپ از درگاه شارژ مغناطیسی مشابه سایر گجت‌های سری سرفیس بهره می‌برد.

براساس اطلاعات ارائه شده، سرفیس لپ‌تاپ از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو مایکروسافت سبک‌تر و باریک‌تر بوده و عمر باتری ۱۴.۵ ساعته‌ی آن نیز از هر دوی لپ‌تاپ‌های اپل بیشتر است. اما رقابت با لپ‌تاپ‌های رقیب به همین نکته ختم نمی‌شود، چراکه به ادعای پانوس پانای، از نظر عملکرد نیز سرفیس لپ‌تاپ با ۵۰ درصد سریع‌تر از نسخه‌ی Core i7 مک بوک ایر است، در عین حال که وزن آن نیز کمتر است.

مایکروسافت برای کیبورد از کیبورد سرفیس پرو ۴ الهام گرفته و از همان کیبورد با جنس الکانترا استفاده کرده است. بکارگیری این ماده در ساخت کیبورد، مایکروسافت را از مهندسی بدنه برای تعبیه شیارهای بلندگو بی نیاز کرده، چراکه این ماده می‌تواند صوت را از خود عبور داده و در نتیجه بلندگو زیر کیبورد قرار می‌گیرد.

هرچند سرفیس لپ‌تاپ بصورت پیش فرض همراه با ویندوز ۱۰ اس و مجموعه‌ی آفیس عرضه می‌شود، اما کاربران می‌توانند در صورت تمایل سیستم عامل این لپ‌تاپ را به نسخه‌ی ویندوز ۱۰ پرو بروزرسانی کنند.

با وجود اینکه مایکروسافت لپ‌تاپ خود را به سیستم عامل رقیب Chrome OS یا همان ویندوز ۱۰ اس مجهز کرده است، اما قیمت پایه‌ی این محصول ۹۹۹ دلار خواهد بود که‌ آن را در ردیف لپ‌تاپ‌های نسبتا گران بازار قرار می‌دهد. ردموندی‌ها سرفیس لپ تاپ را از یک ماه و نیم دیگر راهی بازار خواهند کرد.

اگرچه لپ‌تاپ جدید مایکروسافت به‌صورت پیش‌فرض به‌ همراه ویندوز ۱۰ اس عرضه خواهد شد؛ اما امکان ارتقا به نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰، یعنی ویندوز ۱۰ پرو نیز با پرداخت ۵۰ دلار وجود دارد.

ارسال نظر