تماشاکنید؛ مایکروسافت می خواهد کاربران سه بعدی فکر کنند

مایکروسافت در کنفرانس خبری خود در هفته های اخیر علاوه بر محصولات متنوع، به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ Creator را نیز رونمایی کرد که در این ویندوز ما شاهد اضافه شدن قابلیت رسم اشیا ساده حجمی در Paint هستیم.

تماشاکنید؛ مایکروسافت می خواهد کاربران سه بعدی فکر کنند

به گزارش کلیک، مایکروسافت در کنفرانس اخیر خود محصولاتی نظیر سرفیس استودیو، عینک های واقعیت مجازی و بسیاری از محصولات دیگر را معرفی کرد. در کنار محصولات جدید مایکروسافت از به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ با عنوان Creator یا خلاق نیز رونمایی کرد. در ویندوز ۱۰ جدید ما شاهد قابلیت های جدیدی نظیر Paint سه بعدی و Power Point سه بعدی هستیم.

تا به امروز تمام سیستم ها و کامپیوتر های اطراف ما بر وجه دو بعدی متکی بودند و شاید ویندوز ۱۰ Creator را بتوان اولین ویندوز در راستای سه بعدی کردن محیط کار مایکروسافت دانست؛ اما با سه بعدی شدن روند کار مایکروسافت بسیاری از مخاطبان با این سؤال روبه‌رو شدند که این سه بعدی شدن در چه زمینه هایی به کار خواهد آمد؟ باید گفت که سه بعدی شدن محیط ویندوز ها باعث بروز هر چه بیشتر ایده های می شود و بسیاری از طراحان برای پیاده کردن ایده های سه بعدی خود دیگر نیازی نیست به سراغ نرم افزار های بسیار پیچیده بروند بلکه با Paint سیستم خود بتوانند ایده های ساده خود را عملی کنند.

قابلیت سه‌بعدی مایکروسافت برای همه

بسیاری از کاربران طراح با نرم افزار هایی مانند ۳D MAX،Vray و اتوکد سر و کار دارند،Paint سه بعدی می تواند نیازهای اولیه این کاربران را فراهم کند. البته باید به این نکته توجه کرد که Paint سه بعدی به هیچ وجه قرار نیست جای نرم‌افزارهای پیشرفته را بگیرد بلکه فقط قرار است نیازهای اولیه کاربران را برطرف کند. براساس اظهارات Charles King یکی از مدیران مایکروسافت قابلیت سه بعدی Paint کارکردی میان حرفه ای دارد و از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است.

یکی از قابلیت های بسیار خوب Paint سه بعدی قابلیت جابه‌جایی فایل های آن در میان نرم افزار های فتوشاپ و ایندیزاین است که کاربران طراحی می توانند به راحتی فایل های خود را میان این نرم افزار های جابه جا کنند.

از دیگر قابلیت های سه بعدی که در کنفرانس اخیر مایکروسافت به آن اشاره شدن عینک های واقعیت مجازی است. عینک های واقعیت مجازی اکثراً قیمت بالایی دارند و همه کاربران نمی توانند این عینک ها را خریداری کنند، اما این بار مایکروسافت با همکاری لنوو، دل،HP و ایسوس عینک های واقعیت مجازی ارزان قیمتی را به بازار وارد می کند که این عینک ها از سیستم تشخصی حرکتی ۶ جهتِ برخوردار هستند و کیفیت خوبی دارند.

ارسال نظر