جایزه جالب مایکروسافت برای لپتاپی که نتواند به ویندوز ۱۰ ارتقا پیدا کند

تنها دو هفته تا ارائه به روز رسانی رایگان ویندوز ۱۰ باقی مانده است و جدیدترین پیشنهاد مایکروسافت این است که چنانچه این شرکت نتواند ویندوز لپتاپ شما را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهد، یک لپتاپ Inspiron 15 به صورت رایگان به شما خواهد داد.

جایزه جالب مایکروسافت برای لپتاپی که نتواند به ویندوز ۱۰ ارتقا پیدا کند

به گزارش کلیک، همان‌گونه که ممکن است بتوانید تصور کنید، برای این پیشنهاد شرایط شروطی وجود دارد. نخست این که باید در وهله اول با ویندوز ۱۰ سازگاری داشته باشد. اگر سیستم مورد استفاده شما فاقد این سازگاری است، می توانید ۱۵۰ دلار از مایکروسافت بگیرید تا لپ‌تاپی جدید تهیه کنید. داوطلبان باید لپ‌تاپ‌هایشان را تا قبل از ظهر روزی که برای این منظور مقررشده است، به شرکت تحویل دهند. بهتر است داوطلبان پیش از اقدام به این کار سری به Windows Store بزنند.

برای آن دسته از کسانی که به این فکر افتاده اند تا لپ‌تاپ‌های خیلی قدیمی و از کار افتاده خود را به شرکت تحویل دهند، به این امید که بتوانند ۱۵۰ دلار را بگیرند، لازم است بدانند که شروط و ضوابط دیگری هم اعلام شده است:

برای آن که بتوانید در این قرارداد وارد شوید، باید یک دستگاه با کیفیت تائید شده داشته باشید. دستگاه باید بتواند روشن شود. باتری باید قادر باشد که شارژ نگه دارد و نیازی نباشد تا برای روشن ماندن دائماً به برق وصل باشد و البته باید به طور کامل کار کند. دستگاه نباید قطعه شکسته یا گمشده‌ای داشته باشد و باید در شرایطی باشد که بتواند کار کند. نمایشگر و کیبورد نباید شکسته و یا ترک خورده باشند. دستگاه نباید توسط آب و مایعات خراب شده است. دقت کنید که قفل گارانتی دستگاه باید کاملاً سالم و دست نخورده باشد. باید فاقد رمز عبور باشد و شارژرها و لوازم جانبی اورجینال خود را داشته باشد. دستگاه باید هارد درایو داشته باشد و حتماً باید دارای ویندوز ۸ و یا ویندوزهای بالاتر باشد.

مورد آخر برای این منظور مطرح شده است که تعداد بسیار زیادی از مشتریان نمی‌توانند بر روی ویندوزهای قدیمی‌تر مهاجرت به ویندوز ۱۰ را انجام دهند. تنها لپ‌تاپ‌هایی که از ویندوز ۸ پشتیبانی می‌کنند ولی نمی‌توانند به ویندوز ۱۰ ارتقا یابند، عبارت هستند از: برخی مدل‌های قدیمی Athlon 64، و Athlon 64*2 که آموزش CMPXCHG16B را اجرا نمی‌کردند. وظیفه قطعه‌ای که ذکر شد این است که کار مقایسه و تبدیل را بین ارزش های ۱۶ بایتی انجام دهد. سیستم‌هایی که این امکان دستورالعمل را نداشته باشند، نمی‌توانند به ویندوز ۸٫۱ به روز رسانی شوند و این پیغام را دریافت می کنند : "You can't install Windows 8.1 because your processor doesn't support CompareExchange128"، که یعنی "نمی توانید ویندوز ۸٫۱ را نصب کنید چرا که پردازشگر شما CompareExchange128 را پشتیبانی نمی کند. "

با این وجود، سهم شرکت AMD از بازار نتبوک در این مقطع زمانی بسیار بسیار کم است. که به این معناست که تعداد خیلی کمی از سیستم ها با این شرایط ساخته شده بودند.

به طور مشابه، برخی مادر بورد های قدیمی‌تر Core 2 Duo هم CMPXCHG16B را پشتیبانی نمی‌کنند. یعنی CPU دستگاه این تغییر را پشتیبانی می‌کند ولی مادر بورد نه. تأکید می‌شود که سیستم باد بتواند حداقل تحت ویندوز ۸ باشد.

در نهایت این که مایکروسافت یک تخفیف ۲۰ دلاری را برای خرید مایکروسافت آفیس ۳۶۵ پرداخت می‌کند. این آفیس چیزی کمتر از نسخه خریداری شده آفیس در شرایط عادی با تعداد مشابه نیست. جالب است بدانید که در برخی فروشگاه ها یک شانس برای خرید یک ایک باکس به شما می دهند. البته در نظر بگیرید که باید اطلاعات بیشتر را در فروشگاه ویندوز به طور حضوری دریافت کنید.

هنوز مشخص نیست که آیا پیشنهاد مایکروسافت صرفا برای لپتاپ ها اعلام شده است یا کامپیوترهای شخصی هم اجازه شرکت داده شدن در این موضوع را دارند. نامی که در این اطلاعیه آورده شده است "PC" است که این تفاوت را نشان نمی دهد. با این حال در بخشی از شروط نوشته شده است که باتری باید شارژ را نگه دارد و نیاز نداشته باشد که به طور مداوم به برق وصل باشد. همین مورد این را به ذهن متبادر می کند که موضوع صحبت این اطلاعیه، کامپیوترهای قابل حمل (مثل نتبوک و لپتاپ) هستند.

ارسال نظر