مایکروسافت نور آبی صفحه را کم می کند

مایکروسافت به آرامی در حال آشکارسازی ویژگی‌های جدید در بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ است.به گزارش کلیک، این بار به نظر می‌رسد که یکی از ویژگی‌های بروزرسانی ویندوز ۱۰ کاهش نور آبی است. غول نرم‌افزار دیروز نسخه آزمایشی بروزرسانی آینده ویندوز ۱۰ را منتشر ساخت. این نسخه تعداد کمی ویژگی جدید دارد و کاربران به دنبال شناسایی ویژگی‌های جدید هستند. به نظر می‌رسد که این ویژگی جدید از طریق تنظیمات در action center یا همان مرکز اطلاع‌رسانی یا نوتیفیکشن ویندوز ۱۰ در دسترس است.

مایکروسافت نور آبی صفحه را کم می کند

به گزارش کلیک، این بار به نظر می‌رسد که یکی از ویژگی‌های بروزرسانی ویندوز ۱۰ کاهش نور آبی است. غول نرم‌افزار دیروز نسخه آزمایشی بروزرسانی آینده ویندوز ۱۰ را منتشر ساخت. این نسخه تعداد کمی ویژگی جدید دارد و کاربران به دنبال شناسایی ویژگی‌های جدید هستند. به نظر می‌رسد که این ویژگی جدید از طریق تنظیمات در action center یا همان مرکز اطلاع‌رسانی یا نوتیفیکشن ویندوز ۱۰ در دسترس است.

در ویندوز ۱۰، F.lux محبوب‌ترین گزینه برای کاهش نور آبی در شب بوده است، اما اکنون مایکروسافت دست به کار شده است تا این ویژگی را برای همه کاربران ویندوز ۱۰ در اختیار قرار دهد.

اپل نیز یک ویژگی مشابه در iOS 9 قرار داده بود ولی اعلام نکرده است که در سیستم‌عامل مک، کاهش نور آبی را اضافه خواهد کرد.

اکنون مایکروسافت در حال آزمایش ویژگی جدید کاهش نور آبی است و هیچ تضمینی وجود ندارد که در بروزرسانی آینده در اوایل سال میلادی جدید این ویژگی نیز عرضه شود. اگر مایکروسافت این ویژگی را در بروزرسانی آینده ویندوز ۱۰ دسکتاپ قرار ندهد احتمالا در نسخه موبایل ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد.

ارسال نظر