لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر با پردازنده اتم، به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را دریافت نمی‌کنند

رسانه کلیک – شرکت مایکروسافت در بیانه‌ای تائید کرد که لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ که دارای پردازنده قدیمی Intel Atom هستند به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰ را دریافت نمی‌کنند.

لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر با پردازنده اتم، به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را دریافت نمی‌کنند

هفته پیش خبری مبنی بر مشکلات برخی کاربران برای دریافت به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به گوش رسید که این مشکل برای دارندگان لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ با پردازنده‌های Intel Atom بود. حالا مایکروسافت این خبر را تائید کرده است و اعلام کرده که کاربرانی که لپ‌تاپ‌های آن‌ها از پردازنده قدیمی Intel Atom بهره برده دیگر نمی‌توانند به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ را دریافت کنند.

داستان به‌جایی برمی‌گردد که لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ فروخته‌شده در سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ اکثراً با پردازنده‌های Intel Atom Clover عرضه‌شده‌اند، این کاربران می‌توانستند لپ‌تاپ‌های خود را به‌صورت رایگان از ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. مشکل از جایی آغاز شد که کاربران این لپ‌تاپ‌ها در دریافت آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ با نام ویندوز ۱۰ Creator با مشکلاتی مواجه شدند و پیغام‌های خطا دریافت کردند.

مشکل بزرگ دیگری که برای این کاربران وجود دارد مسائل امنیتی ویندوز است. مایکروسافت ۱۸ ماه پس از ارائه آخرین ورژن ویندوز ۱۰، از این سیستم‌ها پشتیبانی امنیتی می‌کند ولی پس از ۱۸ ماه، این پشتیبانی تمام خواهد شد.

مایکروسافت وعده داده تا سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی را برای ویندوز ۸٫۱ عرضه کند، بااین‌حال کاربران لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ دارای پردازنده‌های Intel Atom می‌توانند از ویندوز ۸ استفاده کنند.

شرکت ایسر در لیست تولیدکنندگانی است که بیشترین تولید لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ با پردازنده Intel Atom در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را داشته است. بدون شک انتقال نا گریز از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۸ هیچ کاربری را خوشحال نمی‌کند، سؤالی که در اینجا مطرح است، ممکن است در آینده دستگاه‌های بیشتری مشکلی مشابه با لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ داشته باشند، در این صورت آیا مایکروسافت بازهم راه‌حل فعلی را پیشنهاد می‌کند؟ پشتیبانی نامناسب موضوعی است که مایکروسافت امروز با آن درگیر است.

ارسال نظر