مایکروسافت در حال آماده سازی عناوین Xbox Scorpio است

رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، آقای فیل اسپنسر به تازگی از اهمیت بالای عناوین ویدیویی کنسول ایکس باکس اسکورپیو سخن گفت. وی در جدیدترین صحبت های خود اشاره کرد که رموندی ها هم اکنون در حال آماده سازی بازی های کنسول ایکس باکس اسکورپیو است تا در زمان عرضه رسمی این دستگاه، قدرت واقعی و خارق العاده آن به نمایش گذاشته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

مایکروسافت در حال آماده سازی عناوین Xbox Scorpio است

وی در جدیدترین صحبت های خود اشاره کرد که رموندی ها هم اکنون در حال آماده سازی بازی های کنسول ایکس باکس اسکورپیو است تا در زمان عرضه رسمی این دستگاه، قدرت واقعی و خارق العاده آن به نمایش گذاشته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، بدون شک امسال یکی از بزرگترین و مهم ترین سال برای خانواده کنسول ایکس باکس به شمار می رود. اگر خبرهای دنیای گیم را در رسانه کلیک دنبال کرده باشید حتما می دانید که در تعطیلات سال میلادی جاری، شرکت بزرگ مایکروسافت پروژه ویژه خود یعنی کنسول ایکس باکس اسکورپیو را روانه بازار می کند. متاسفانه تا به امروز هیچ اطلاعاتی در خصوص قطعات، ابعاد، شکل و ویژگی های این کنسول منتشر نشده و تنها برخی از تحلیل گران و صنعت گران دنیای گیم از قدرت فوق العاده این دستگاه خبر دادند. البته می دانیم که این کنسول به راحتی از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند و عناوین ویدیویی را با بهترین کیفیت ممکن اجرا خواهد کرد. همچنین مایکروسافت ادعا می کند که کنسول ایکس باکس اسکورپیو، قدرتمندترین کنسولی است که تا به امروز تولید شده است.

گویا کمپانی مایکروسافت در زمان عرضه رسمی این کنسول مورد انتظار، قصد دارد که عناوین ویدیویی زیادی را برای آن منتشر کند. توجه داشته باشید که تمامی بازی هایی که تا به امروز برای کنسول ایکس باکس وان عرضه شدند، بر روی کنسول جدید رموندی ها نیز قابل اجراست اما سازندگان قصد دارند که در تعطیلات سال میلادی جاری، حداکثر قدرت ممکن را به رخ علاقه مندان و رقیبان خود بکشند. به همین خاطر، آقای فیل اسپنسر اعلام کرد که آماده سازی بازی های ایکس باکس اسکورپیو برای مایکروسافت اهمیت بالایی دارد و در زمان عرضه دستگاه، همه بازی ها باید آماده باشند تا قدرت دستگاه برای همگان آشکار شود.

چندی پیش آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر اینکه آیا در زمان عرضه کنسول ایکس باکس اسکورپیو، شاهد عرضه عناوین ویدیویی ای خواهیم بود یا خیر؟، توضیح داد:

داشتن بازی های فرست پارتی (first-party) در زمان لانچ (عرضه) کنسول ایکس باکس اسکورپیو، اهمیت بسیار زیادی دارد.

همان طور که ملاحظه کردید، پاسخ آقای فیل اسپنسر به سوال این کاربر، چندان شفاف و روشن نیست و نمی توان منظور دقیق وی را متوجه شد. آیا منظور ایشان از آماده سازی بازی های ایکس باکس اسکورپیو، عرضه بروز رسانی برای بازی های ایکس باکس وان و پشتیبانی آن ها از قدرت اسکورپیو است یا شاهد عرضه بازی های جدیدی خواهیم بود؟

پروژه عظیم اسکورپیو در طول کنفرانس رسمی مایکروسافت در رویداد باشکوه E3 2016 معرفی شد. در زمان معرفی این پروژه، بازی سازان بزرگ دنیا نظیر الکترونیک آرتز، بتسدا و... این اقدام و پروژه کمپانی مایکروسافت را تحسین کردند و در بیانیه هایی، حمایت خود از این کنسول جدید و قدرتمند را اعلام کردند. به نظر می رسد که در زمان عرضه و معرفی کامل کنسول Xbox Scorpio، مایکروسافت با همکاری استودیوی های بازی ساز، بروز رسانی های متعددی را برای پشتیبانی عناوین کنسول ایکس باکس وان از این کنسول جدید را منتشر کنند.

در پایان صحبت های آقای فیل اسپنسر، ایشان از اهمیت IP های جدید و بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس (Xbox One و Xbox Scorpio) سخن گفت. وی در این باره اعلام کرد:

من توجه و دقت ویژه ای بر روی زمان معرفی بازی های انحصاری می کنم. همچنین می دانم که آی پی های جدید و بازی های انحصاری بسیار بسیار مهم ترقی می شوند.

به طور خلاصه تمامی بازی های ویدیویی، کنترلرها و لوازم جانبی کنسول ایکس باکس وان قابل استفاده در کنسول ایکس باکس اسکورپیو هستند. بنابراین تنها تفاوت میان این دو دستگاه بازی، قدرت و قیمت آن هاست. همیشه پس از گذشت چند سال از انتشار کنسول های نسل جدید، به دلیل افزایش تکنولوژی بازی سازی و قدرت عناوین ویدیویی، عملکرد بازی ها در کنسول ها نسبت به پلتفرم رایانه شخصی کاهش می یابد به طوری که برخی از گیمرها به سمت استفاده از رایانه شخصی (PC) می روند. دو کمپانی سونی و مایکروسافت برای جلوگیری از کوچ کاربران خود، اقدام به ساخت و عرضه کنسول های میان نسلی کردند که برای اولین بار شاهد عرضه چنین دستگاه هایی هستیم. کنسول پلی استیشن ۴ پرو، کنسول میان نسلی شرکت سونی به شمار می رود که تنها چند ماه از انتشار آن می گذرد. این کنسول در مقایسه با مدل استاندارد خود، قدرت بیشتری دارد و از رزولوشن بی نظیر ۴K پشتیبانی می کند و عملکرد بهتری در اجرای بازی های واقعیت مجازی (VR) دارد.

حال باید منتظر ماند تا رموندی ها نیز پروژه اسکوریپو را روانه بازار کنند تا میزان محوبیت، فروش و... آن را بررسی کنیم. به نظر شما، آیا مایکروسافت می تواند شکست سنگین خود در کنسول های نسل هشتم را به کمک این پروژه جبران کند؟ قدرت و عملکرد کنسول Xbox Scorpio بهتر خواهد یا پلی استیشن ۴ پرو؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر