کنفرانس مایکروسافت پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018

رسانه کلیک - شرکت سرشناس و نامدار مایکروسافت برای دومین سال متوالی توانست لقب پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018 را از آن خود کند.

کنفرانس مایکروسافت پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018

بر هیچکس پوشیده نیست که نمایشگاه E3 یکی از هیجان انگیزترین و مهم ترین رویدادهای صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رود که این مراسم هر ساله در اواخر خرداد توسط موسسه نرم افزارهای سرگرمی در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود و حضور شرکت های قدر بازی سازی از جمله مایکروسافت، سونی، یوبی سافت، بتسدا، الکترونیک آرتز، نیننتندو و اسکوئر انیکس در این رویداد بزرگ و معرفی عناوین ویدیویی جدید، هیجان و حساسیت آن را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

از طرفی، انتشار گزارش ها و شایعاتی مبنی بر احتمال رونمایی و معرفی از کنسول نسل نهم در جریان رویداد E3 سال جاری میلادی، اهمیت این مراسم را بیشتر از نمایشگاه های سال های پیشین کرده بود؛ به طوری که اختلاف قابل توجهی میان در تعداد بینندگان و شرکت کنندگان در مراسم E3 2018 و سال گذشته آن دیده می شود.

حال از آنجا که تمامی کنفرانس های نمایشگاه E3 2018 از طریق شبکه توییچ (Twitch) به صورت رایگان و زنده قابل مشاهده بود، این رسانه مثل سال های گذشته، آمار تعداد بینندگان هر کنفرانس را با مخاطبان و علاقه مندان به اشتراک گذاشته است. با توجه به این آمار و ارقام، کنفرانس شرکت مایکروسافت برای دومین سال متوالی با 1.7 میلیون نفر بیننده، به عنوان پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018 شناخته می شود.

هرچند، شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس اختصاصی خود طی رویداد E3 2018 چندان به معرفی بازی های انحصاری کاملا جدید کنسول ایکس باکس وان نپرداخت و شاهد غافلگیری‌ های خاصی هم نبودیم، لیکن ردموندی ها به طور مختصر از برنامه های آینده خود برای نسل نهم کنسول ایکس باکس خبر دادند.

به علاوه، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، در این کنفرانس رسما ساخت و توسعه نسل نهم کنسول Xbox را تایید کرد و به گفته آن، این دستگاه در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه خود را طی می کند و در آینده نه چندان دور، معرفی و به بازار عرضه خواهد شد. در کنار این موارد، معرفی عناوین ویدیویی مورد انتظار Gears of War 5، فورزا هورایزن 4 و Halo: Infinite و اعلام خرید و تصاحب چهار استودیوی بازی سازی تازه از جمله دیگر اتفاقات رخ داده در کنفرانس ردموندی ها به حساب می آید.

با اینکه شرکت مایکروسافت از حیث تعداد بازدیدکنندگان و بینندگان نمایشگاه E3 سال جاری برنده شده است، اما عده زیادی از بازیکنان و تحلیل گران باز هم کمبود بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان را بزرگترین مشکل دستگاه و شرکت ایکس باکس می دانند. این در حالی است که شرکت ژاپنی سونی هر ساله با معرفی بازی های انحصاری جدید کنسول پلی استیشن 4، روز به روز به رشد فروش و محبوبیت این دستگاه افزوده می کند و هر سال عناوین ویدیویی انحصاری با کیفیت و فوق العاده ای را برای بازیکنان و کاربران خود به ارمغان می آورد.

با این وجود، به نظر می رسد یکی از دلایل افزایش تعداد بینندگان کنفرانس شرکت مایکروسافت و کسب لقب پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018 این است که بازیکنان و گیمرها در این دو سال اخیر به دنبال معرفی بازی های انحصاری جدید در این کنفرانس هستند.

پس از شرکت مایکروسافت، شرکت فرانسوی یوبی سافت با 1.6 میلیون ببینده در شبکه توییچ، به عنوان دومین کنفرانس محبوب نمایشگاه E3 سال جاری میلادی تلقی می شود. این شرکت بازی سازی نیز با معرفی کامل عناوین ویدیویی The Division 2 و اساسین کرید اودیسه و انتشار اطلاعات، جزئیات و تریلرهای جدیدتر از بازی های مورد انتظار The Crew 2 و Beyond Good & Evil 2، نمایش هیجان انگیزی را برای بازیکنان و تماشاگران رقم زد.

در نهایت، کنفرانس مطبوعاتی شرکت ژاپنی سونی که صرف نمایش های خیره کننده از عناوین مورد انتظار The Last of Us 2، Ghost of Tsushima، اسپایدر من و Death Stranding شد، با 1.5 میلیون بیننده در شبکه توییچ، در رده سوم جدول پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018 قرار گرفت.

جدا از بحث پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018 و رکوردشکنی دوباره ردموندی ها، رشد چهارصد درصدی تعداد بینندگان کنفرانس بتسدا نسبت به سال گذشته میلادی، نشان از این می دهد که این شرکت بازی سازی نه تنها در مقایسه با نمایش های سال های قبلی عملکرد بهتری داشته، بلکه با جذب مخاطبان و بینندگان بیشتر، کنفرانس به مراتب بهتر و محبوب تری هم نسبت به سایر شرکت های مشهور از جمله الکترونیک آرتز و نینتندو در نمایشگاه E3 2018 برگزار کرده است.

البته، شکی نیست که علت اصلی این رشد قابل توجه، معرفی پیش از موعد عناوین ویدیویی Rage 2 و فالوت 76 و رونمایی از بازی های Wolfenstein: Youngblood، Starfield و The Elder Scrolls VI است که به لطف آن ها، سال پرباری و مملو از بازی های جدید و متنوع را پیش رو داریم.

در ادامه می توانید فهرست پربیننده ترین کنفرانس ها در نمایشگاه E3 2018 و مقایسه آن با تعداد بینندگان سال گذشته میلادی را مشاهده کنید.

  1. کنفرانس شرکت مایکروسافت با 1.7 میلیون نفر بیننده (1.1 میلیون نفر بیننده در سال میلادی 2017)
  2. کنفرانس شرکت یوبی سافت با 1.6 میلیون نفر بیننده (986 هزار نفر بیننده در سال میلادی 2017)
  3. کنفرانس شرکت سونی با 1.5 میلیون نفر بیننده (926 هزار نفر بیننده در سال میلادی 2017)
  4. کنفرانس شرکت بتسدا با 964 هزار نفر بیننده (233 هزار نفر بیننده در سال میلادی 2017)
  5. کنفرانس PC Gaming Show با 893 هزار نفر بیننده (552 هزار نفر بیننده در سال میلادی 2017)
  6. کنفرانس شرکت نینتندو با 679 هزار نفر بیننده (292 هزار نفر بیننده در سال میلادی 2017)
  7. کنفرانس شرکت الکترونیک آرتز با 528 هزار نفر بیننده (676 هزار نفر بیننده در سال میلادی 2017)

از دیگر خبرهای مرتبط با نمایشگاه E3 می توان به تعیین زمان برگزاری رویداد E3 2019 اشاره کرد. پس از اتمام کنفرانس ها و نمایش های رویداد E3 سال جاری میلادی، آقای مایکل گالاگر (Michael Gallagher)، مدیر عامل انجمن نرم افزارهای سرگرمی، به رسم همیشه زمان برگزاری مراسم E3 سال آینده را مشخص کرد. بر این اساس، بازیکنان و گیمرها در سال آینده میلادی نیز میزبان نمایشگاه E3 هستند و این مراسم در روز 21 خرداد ماه سال 98 (11 ژوئن سال میلادی 2019) در سالن همیشگی مرکز همایش شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا (Los Angeles Convention Center) برگزار خواهد شد.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با پربیننده ترین کنفرانس در نمایشگاه E3 2018 چیست؟ به نظر شما، کدام یک از شرکت های بازی سازی عملکرد و نمایش بهتری در کنفرانس اختصاصی خود در مراسم E3 2018 داشت؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر