ابزار آموزشی مایکروسافت به دانش آموزان ابتدایی خواندن و نوشتن یاد می‌دهد

رسانه کلیک – ابزار آموزشی مایکروسافت که به تازگی با نرم افزار Word در آیپد هم سازگار شده است، به کودکان در یادگیری خواندن و نوشتن کمک می کند.

ابزار آموزشی مایکروسافت به دانش آموزان ابتدایی خواندن و نوشتن یاد می‌دهد

در این ابزار آموزشی مایکروسافت که در Word اجرا می شود، چندین روش برای بهتر کردن خواندن و نوشتن دانش آموزان در نظر گرفته شده است. برای مثال، یک ابزار می تواند به دانش آموز در شناسایی مفاهیم گرامری کمک کند.

یکی دیگر از بخش های این ابزار که با هدف تقویت قدرت خواندن طراحی شده است، می تواند متن را با صدای بلند بخواند و به طور همزمان واژه ها را در محیط ورد برجسته کند؛ ضمن آنکه کاربر می تواند کلمه، کاراکتر و فاصله خط را تغییر دهد تا درک آن آسان تر شود.

این ابزار یادگیری ابتدا به صورت یک پلاگین OneNote ارائه شد و مایکروسافت به مرور آن را در برنامه های Office بر روی دسکتاپ، تلفن همراه و وب گسترش داد. امروز، این شرکت اعلام کرد که این ابزار آموزشی با قابلیت های جدید در نرم افزار Word آیپد نیز قابل اجراست.

ابزار آموزشی مایکروسافت دارای ویژگی هایی است که می تواند به همه دانش آموزان ابتدایی کمک کند، اما به طور خاص می توان از این ابزار برای دانش آموزانی که مبتلا به اختلال کم توجهی، نارساخوانی و یا اختلال نوشتن (دیس گرافیا) هستند، استفاده کرد.

یک نکته قابل توجه این است که ابزار آموزشی مایکروسافت از همه زبان ها در آیپد پشتیبانی می کند. علاوه بر این، مایکروسافت یک مطالعه جدید را که توسط مرکز بین المللی RTI انجام شده است هم منتشر کرد. این مطالعه با تایید تاثیر مثبت ابزار آموزشی مایکروسافت بر پیشرفت تحصیلی کودکان، نشان می دهد که دانش آموزانی که از این ابزار یادگیری استفاده کرده بودند، به طور متوسط ۱۰ امتیاز در درک مطلب و خواندن کسب کردند، در حالی که کسانی که از این ابزار استفاده نمی کردند، تنها توانستند به طور متوسط امتیاز ۰٫۶۲ را بدست آورند.

دکتر کاترین مک کینت ، یکی از پژوهشگران این مرکز می گوید: معلمانی که از ابزار آموزشی مایکروسافت استفاده می کردند، معتقد بودند که این ابزار سبب می شود تا دانش آموزان بر روی درس متمرکز شوند. ویژگی هایی مانند کلمات برجسته شده به همراه صوت، رنگ پس زمینه، اندازه فونت و غیره باعث بهبود قدرت خواندن دانش آموزان می شد. همچنین می توان ادعا کرد که این ابزار یادگیری به طور خاص به درک بهتر مطلب کمک می کند.

ابزار یادگیری مایکروسافت در تمام برنامه های OneNote و همچنین در نسخه های وب، دسکتاپ و آی او اس Word در دسترس است. ضمن آنکه مرورگر Edge هم به تازگی توانایی خواندن صفحه وب را در به روز رسانی ویندوز ۱۰ (Fall Creator) به دست آورده است.

ارسال نظر