مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکلات استانی گرد هم آمدند

رسانه کلیک - همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات و مدیران ارشد استانی وزارت فناوری و با هدف بررسی مشکلات حوزه فناوری و اطلاعات در استان‌ها در حال برگزاری است.

مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکلات استانی گرد هم آمدند

به گزارش کلیک ؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ها و سازمان های تابعه امروز (یکشنبه 3 دی ماه) در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حال برگزاری است، مدیران ارشد استانی وزارت فناوری به بررسی مشکلات حوزه فناوری و اطلاعات در استانها می‌پردازند.

بیک پور، رییس پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش اظهار داشت؛ برای شروع بحث به استانهای کرمان که با بیش از ١۵٠٠ بار زلزله و کرمانشاه با بیش از ١٢٠٠ بار زلزله و در اواخر زلزله‌ ای که استان تهران مواجه شد، می‌ پردازیم.

در این بحران‌ های به وجود آمده مهمترین بحث، غافلگیری ما بود. با وجود برگزاری مانورهای متعدد، ما هم مثل دیگر دستگاه‌ ها غافلگیر شدیم و در صدد برطرف کردن این مشکلات هستیم. وی ادامه داد: در برخی موارد تجهیزات ما مشکلات زیادی را ایجاد کرد که برای حل این موانع نیز در حال تلاش هستیم.

مشاور وزیر ارتباطات در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیران ارشد در استان، بدون هماهنگی با ستاد بحران، از ارسال پیامک به مردم خودداری کنند. اطلاع‌رسانی که در تهران و از طریق شبکه های اجتماعی انجام شد باعث تشویش و نگرانی مردم شد؛ باید با ارسال پیامک هایی که از سوی مدیریت بحران تایید می شوند، مردم را به آرامش دعوت کنیم.

بیک پور ادامه داد؛ در گام های بعدی برای برطرف کردن مشکلات باید هماهنگی لازم با ارگان‌ های دیگر مثل آب، برق، گاز و غیره نیز داشته باشیم. مدیران استانی باید گزارش های تکمیلی خود را لحظه به لحظه در مواقع بحران برای مرکز ارسال کنند. او همچنین خاطر نشان کرد بحث مانور و اجرای آن هم اکنون در دستور کار قرار دارد؛ در سال های قبل مدیران استان ها چندین مانور را برگزار کرده اند که امیدواریم در گام های بعدی این مانورها باعث کارایی تر شدن در مواقع بحران شود.

در ادامه مراسم، رضایی مدیر کل امور استانهای وزارت فناوری و اطلاعات، ضمن ارائه گزارش هماهنگی نظارت بر قرارداد ارائه خدمات پولی و بانکی در دفاتر ICT روستایی اظهار داشت: طبق برنامه ای که برای وزارت فناوری ارائه شده است باید در هر سال ٩٠ هزار شغل ایجاد کنیم که در طرحی با عنوان تکاپو در حال اجرای این برنامه هستیم.

وی ادامه داد: در جهت هم افزایی و همدلی مجموعه مدیران وزارت فناوری اطلاعات دیروز نامه‌ای به استان‌ ها ارسال شد، که مدیر ICT هر استان به عنوان جانشین وزیر ارتباطات در استانها معرفی شد.

رضایی گفت: در ادامه ارائه خدمات مناسب به مردم، پست بانک ها در همه روستاها نسبت به ارائه خدمات جدی‌ تر از قبل قدم برمی‌دارند و سرویس‌ های بیشتری به مردم خواهند داد. وی همچنین اشاره داشت که دفاتر پست بانک در همه نقاط روستایی در حال حاضر مشغول ارائه سرویس هستند و در مجموع بیش از ١٠٠٠ خودپرداز در این پست بانک‌ها وجود دارد.

سرابیان، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ماموریت مهم وزارت، رسیدن به عدد ١٠٠-١٢٠ هزار میلیاردی و تقسیم بین سی تی و ای تی است، که ۶٠ به ۴٠ است؛ ماموریت دیگر وزارت که مهم است، توسعه بازار ای تی برای رسیدن به عدد گفته شده است.

او ادامه داد: درباره برش استانی و اینکه هر استان چقدر سهم از این عدد خواهد داشت باید گفت، این اعداد گرفتنی است نه دادنی! باید با همدلی و کار بیشتر هر استان سهم خود را تعیین کند. برای به دست آوردن اعداد و ارقام در برش استانی اقدامات اولیه لازم است که باید انجام شود؛ مقدمه اول وجود سند ١٠-٢٠ صفحه ای از منابع و توانایی هر استانی است.

در ادامه برنامه، مرکز توانمند سازی و تسهیل‌ گری کسب و کارهای نوپای وزارت فناوری و اطلاعات، گزارشی را به صورت تصویری و نموداری ارائه داد. مراسم تقدیر و تشکر از مدیران سابق و معرفی رسمی مدیران جدید با حضور مقام عالی وزارت، آذری جهرمی از برنامه‌های دیگر همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات بعد از پایان معارفه مدیران جدید ضمن خوش آمدگویی به مدیرات استانی اظهار داشت: جا دارد که از همه عزیزان و بزرگوارانی که در طول دولت یازدهم خدمتگزار مردم بودند، تقدیر و تشکر کنم. در چهار سال ابتدایی دولت آقای روحانی شاخص های فناوری و ارتباطات کشور افزایش چشمگیری داشت. رشد اشتغال، رشد پهنای باند، تسهیل قانون گذاری، ایجاد آپشن های جدید و تثبیت ساختار وزارت ارتباطات جزئی از این پیشرفت ها محسوب می شود.

وی ادامه داد: اهداف تحقق یافته بزرگ و اهداف پیشرو بزرگتر بود؛ مدیران جدید باید طبق مواردی که در احکامشان ثبت شده استفاده از جوانان، استفاده از بانوان و مشاوره گیری از بزرگان را سرلوحه خود قرار دهند. در مسیر پیش روی ما اهداف مشخص است؛ اولی شبکه ملی اطلاعات است که در گذشته در سه فاز و در بخش زیر ساختی انجام شد. در حال حاضر، به خاطر حضور شورای فضای مجازی، این کار تسریع شده است. تعریف شبکه ملی اطلاعات در سندی که شورای عالی فضای مجازی تدوین کرده به خوبی آمده است.

ارسال نظر