امکان حرکت کهکشان راه شیری وجود دارد

کهکشان راه شیری و کهکشان های مجاور در حرکت هستند. طبق فرضیه ستاره شناسان همه گروه های محلی با بیش از ۵۰ کهکشان تحت جاذبه برخی اجسام بزرگ ناپیدا در یک مسیر قرار گرفته اند.

امکان حرکت کهکشان راه شیری وجود دارد

به گزارش کلیک، امروزه یک تیم بین المللی بر این باورند که عامل آن را پیدا کرده اند: یک ابرخوشه نزدیک -کلکسیونی از هزاران کهکشان- که به علت گاز، غبار، و وجود ستاره های کهکشان راه شیری که مسیر دید را مسدود کرده اند، قبلا هرگز دیده نشده اند. مطالعات اخیر از حرکت گروه محلی پیش بینی می کند که چیزی مخفی آن طرف کهکشان راه شیری وجود دارد. مطالعات روی کهکشان ها در صورت فلکی Vela، از میان صفحه عبوری از کهکشان ما، اغلب بر این اشاره داشته اند که تراکم کهکشان ها در این منطقه بیش از حد طبیعی است.

بنابراین تیم با استفاده از تلسکوپ بزرگ ۱۰ متری آفریقای جنوبی در استارلند و تلسکوپ ۳٫۹ متری انگلیس و آمریکا در سایدینگ اسپرینگ، انتقالات فرو سرخ ۴۵۰۰ کهکشان در Vela و همچنین کناره نوار مبهم کهکشان راه شیری را اندازه گیری کردند و اثبات کردند که تراکم بیش از حد کهکشان در این مسیر و در مسافتی غالب بر ۸۰۰ میلیون سال نوری وجود دارد.

این بدان معناست که همسایه کیهانی ما محیطی برای ساختار بزرگ دیگری است که کمی آنطرف تر از ابرخوشه Shapley است و قبلا چنین تصور می شده است که یک غول پیکر محلی است و این نیروی جاذبه جدید ابرخوشه Vela نامیده می شود که ما با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ثانیه به سمت آن در حرکت هستیم. اما دلیلی برای خطر وجود ندارد. با این سرعت، ۵ تریلیون سال طول خواهد کشید تا به آن برسیم.

ارسال نظر