میلیون ها وب سایت مبتنی بر وردپرس در آستانه ارتقا به HTTPS

وردپرس اعلام کرده است به زودی  وب سایت هایی که روی پلتفرم وردپرس ایجاد شده اند از HTTPS رمزدار به عنوان یک استاندارد بهره مند خواهند شد. این اقدام در راستای دیگر تلاش ها در خصوص وب صورت گرفته است.

میلیون ها وب سایت مبتنی بر وردپرس در آستانه ارتقا به HTTPS

به گزارش کلیک، هم اکنون HTTPS برای وب سایت های wordpress.com فراهم شده است اما حالا برای دامنه های سفارشی که تنها از بخش مدیریت وردپرس استفاده می کنند نیز فراهم می شود. این امکان مستقیما روی وب سایت های ایجاد شده توسط یک دامین سفارشی اعمال می شود. وردپرس هرگونه درخواستی که از HTTP استفاده می کند را بصورت خودکار به ورژن جدید HTTPS هدایت می کند.

وردپرس محبوب ترین سیستم CMS در اینترنت است و بیش از یک چهارم وب سایت ها از این پلتفرم استفاده می کنند، به همین دلیل این انتقال، حرکتی بسیار عظیم به سوی اینترنت امن محسوب می شود.

بر اساس آنچه در خبرها می خوانیم، شکی نیست که گوگل هم دامین های امن را به دامین های نا امن ترجیح می دهد اما Tech Giant اخیرا تاکید کرده است که سایت های اصلی، مثلا بسیاری از ساخته های خودش، هنوز سوئیچ نشده اند.

در واقع گوگل سایت های CNN، eBay و New York Times را به عنوان سایت های فاقد HTTPS علامت گذاری کرده است؛ تمام این وب سایت ها کاربران برجسته وردپرس هستند.

وردپرس در حال کار با پروژه Let's Encrypt (بیایید رمزگذاری کنیم) می باشد، و هدفش کمک به این پروژه برای خودکار کردن فرآیند صدور گواهینامه برای وب سایت هایی است که از پلتفرم وردپرس استفاده می کنند.

منبع: TNW

ارسال نظر